lördag 5 oktober 2013

En sorgens dag


FY attan för denna CANCER


Förlorat en husvagnsbekant .. i cancer .. 85 år blev hon ..
VI hade känt varandra i 30 år.. sista tiden .. då jag var utan bil sågs vi inte så ofta.. men i somras hyrde jag en bil .. och åkte runt till mina husvagnsvänner .. DÅ hade hon magrat en hel del .. JAG vissta att hon var dålig.. men ändå .. för ett år sedan ungefär.. tog hon bort först ett bröst .. sedan det andra några månader senare ..

DENNA cancer är inte trevlig.. en del klarar det bra .. men inte alla ..
 
ETT ljus för alla som inte finns ibland oss .. VILA I FRID alla mina vänner i himlen ..


Åter har jag pysslat lite  .. har gjort ett KOMIHÅG snöre..
SPÄNT upp det mellan konsollerna på hyllan över skrivbordet..
så fäst lite olika krokar där.. ska kolla en dag sedan om det finns andra..
så byter jag kanske några

En närbild på en del av snöret .. KOM på detta i morse i min förtvivlan när jag inte hade nån anslagstavla att sätta dödsannonsen på .. DEN som jag hade innan jag flyttade var alldeles för stor att ha här.. SÅ är det JÄTTESVÅRT att sätta upp saker på väggarna här.. då kom jag på detta med snöret .. 

TOG fram toffelstickningen häromdagen .. men det har varit en del annat ..
så det tar jag senare..  den finns där när lusten kommer ..



DAGENS grådisiga väder.. klockan 9 i morse.. lördag den 5 oktober ..



DAGENS TIDNING SN .. den kommer innan jag har stigit ur sängen .. VÄLKOMMEN är den

HEJ SVEJS .. KRAMA VARANDRA ..

DAGENS ORD PÅ VÄGEN: Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är !

2 kommentarer:

  1. Kramar tillbaka, så tråkigt med din husvagnsväninna.
    Hoppas allt går bra och att du trivs i ditt nya hem.

    /Lillasyster Lotta

    SvaraRadera
  2. JA jag trivs .. nu är det mesta klart .. saknas lite tavlor .. men svårt att borra.. så jag väntar tills jag är säker var jag vill ha dom .. TRISt att mista vänner.. MEN det är livets gång.. Och är dom över 80 år.. så känns det inte lika jobbigt som när dom är yngre.. MEn ändå för tidigt.. MEn så är det..
    kRAM åter till dig.. vet inte om du varit och sett bilderna på mitt nya hem .. som jag sände till MAMMA.. men du ser ju här .. så du vet väl ändå hur jag bor..
    KRAMISAR ..

    SvaraRadera