söndag 13 oktober 2013

Söndag 13 oktober



BARA lite koll ..


Tittar runt på olika sidor och bara försöker att få tiden att gå 
En sån där dag då jag inte vet vad jag vill göra  .. lite har jag fixat på morgonen .. Bytit plats med pallen under köksbordet och databordet .. FÖR nu är databordet högre än förut.. så då får man fixa lite .. så det blir bra  .. NU tror jag det är bra .. för nu sitter jag bättre ..

Ändrat lite på datastolsmattan .. så den kommer under bordet en bit.. fick skära bort en bit på sidorna.. men vad gör det ..
Har bara möbeltassar .. istället för dom där sparklisterna .. för 7 cm är mycket när man ska sitta .. under hurtsarna ..
ALLA SÄTT ÄR BRA UTOM DE DÅLIGA ..
Pratade länge i telefonen med en bekant ..  Så nu kanske jag ska skaffa SKYPE.. men då behöver jag en webbkamera .. men vad då .. hon ser mig men jag ser inte henne .. eller var det tvärtom .. JO så måste det väl vara .. MILDE makaroner så knepigt det blev nu då ..
JA JA .. denna tekniska värld ..  
BÅDE bra och dåligt i vissa sammanhang ..
JA då har jag skrivit av mig lite tankar .. Ska no ta en promenad åt andra hållet emot vad jag gick  sist .. mycket natur här att upptäcka .
MÅNGA små och halvstora skogsdungar finns det ..
en del riktigt stora .. DÄR LIGGER VATTENTORNET som man ser över hela stan .. nästan ..

HÄR är jag uppe på ett av stadens utkiksplaser förra året en gång..
KRÅKBERGET heter det .. därifrån ser man vattentornet ..

Eller åt andra hållet .. Östersjöns inlopp mot Nyköpings hamn .. och det 16 våningar höa höghuset ser man där .. där ligger även stadens idrottshall ..

DETTA STÅR ATT LÄSA i början avWikipedia .. om Nyköping
Nyköping ligger vid den sörmländska kusten där Nyköpingsån rinner ut i Stadsfjärden och Östersjön.
Svenska kyrkan har två kyrkor i stadens centrum, Sankt Nicolai kyrka och Alla Helgona kyrka. Båda har funnits sedan 1200-talet.
Man kan hitta mycket på INTERNET


 OM man vill lösa något.. Då skriver man det ordet i sin sökmotor.. så får man upp hur mycket som hälst i det ämnet.. sedan kan man bläädra runt hela dan om man vill..
Men nu  slutar jag för nu ..
TOG te till frukost .. så nu är jag fikasugen ..
KLOCKAN är snart tolv .. oj vad tiden springer
Jag tar fram ..  stickningen  efter fikat .. om jag inte går ut..
Jag håller på att sticka tofflor .. födelsedagar och snart jul ..
HEJ SVEJS  för nu ...

3 kommentarer:

  1. Det är kul att surfa runt ibland utan att egentligen titta efter något särskilt.

    Har du googlat på dig själv någon gång? Det gjorde jag för lite längre tillbaka, ja inte på dig utan på mig och jädrans vad mycket jag fick veta där.

    Sommar nästan här idag, hoppas du haft lika fint

    Kram

    SvaraRadera
  2. JA då .. man hittar hur mycket som helst .. i dag när jag skrev KRÅKBERGET .. skulle kolla en sak om detta utkiksställe ..då kom min gamla hemsida upp.. FÖR jag hade ju skrivit om Kråkberget där.. MEN jag har hittat en del annat också.. mest från olika hemsidor.. där jag svarat på olika saker mm,,
    Både bra och dåligt.. MAN kan inte hålla nåt hemligt.. SÅ man får passa lite vad man skrivet .. men det vet jag sedan gammalt.. HA DET ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. GLÖMDE skriva.. tog en timmes promenad på ett av bergknallarna här i området.. i dag söndag ..mycket trevligt. blev det..

      Radera