torsdag 12 september 2013

Åter på plats


Höstfärger ute .. tog en liten promenad i dag ..
 
  Nu börjar det ordna sig

DET har varit en tuff vecka .. för att inte tala om packningen och rensadet innan flytten .. så stambytet på det.. så jag bodde hos vännen 14 dagar .. NU är jag på plats på mitt nya boende ..
Men lite småbekymmer har det varit i början .. Första gången jag duschade  blev det stopp i avloppet i badrummet.. men det ordnades snabbt samma dag .. men ändå.. lite trist ..

DET första som blev klart  .. för det var lättast .. är balkongen .. detta är blomhörnan ..

Köket har varit lite rörigt..  inte riktigt vetat vart alla sakerna skulle vara .. så alla verktygen som behövdes till både det ena och det andra.. Nu är det snyggare där.. förutom att jag fick ta ner alla gardinerna  .. Har fått nya lister där.. och på tisdag ska alla fönster tvättas av en firma..

Så äntligen fick jag igång min dator .. men att det skulle behöva ta 10 dagar .. det är lite konstigt .. med dagens teknik .. men .. men .. nu är det igång .. hörnan är nästan klar .. lite små ändringar ska ske ..

Blommorna fick stå lite  här och där .. bara för att jag klagade på fönstren .. men det fixar sig även om det tar ett par dagar till efter helgen ..

En kvällsbild från onsdagen

I hallen är det nästan klart .. ett skåp .. som jag har bakom ryggen .. ska ner i ett förråd .. men där klagade jag också .. delvis ostädat .. så ligger det 2 portar bort.. det vill jag inte att det ska göra .. nåt fel där.. för nycklarna passar inte där.. men i den porten där jag bor .. där kommer jag in .. men där finns inte mitt förråd ..

Utsikt från min balkong ..

Tog en promenad i dag .. då hittade jag denna bild ..

Passade på att gratta en 70-åring .. om än ett par dagar för sent .. där fanns denna fina pelargon på deras altan ..

Blommorna var små .. så det blev två  .. till 70-åringen

DÄR mitt i ligger min balkong ..

I går var det höstupptakt i min förening  SBU  .. då var vi i MALMKÖPING .. lånar en lokal i Pingstkyrkan .. där utanför fanns denna gigantiska stora fina  fucsia ..
NU är det sena kvällen .. klockan är 22.30 ..

GOD NATT ALLA VÄNNER ..

4 kommentarer:

  1. Det tar ju alltid lite längre tid än man räknat med, mer att göra än man trott. Mn huvudsaken blommorna är på plats så de får vatten. De börjar jag alltid med också. Det andra kommer vartefter.
    Det måste ju vara skönt för dig att vara på plats ialla fall. Men ställa till med stopp var väl "dumt". Skojar bara med dig hoppas jag du förstår. Här är det översvämning lite då och men utan att jag gjort något. Golvbrunnen lyfter från golvet och det går inte vara i badrummet.

    Hoppas du kommer att trivas nu men det gör du säkert. Fian bilder.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Stoppet var inte trevligt.. men sånt som händer..
    Skönt att vara på plats.. i dag får jag igång disk o tvättmaskinen .. så det ska tvättas i helgen.. Trivs gör jag .. men jag saknar ån lite.. lite längre att gå dit nu .. men det finns andra vägar att utforska här i närheten ..
    HA DET

    SvaraRadera
  3. Vad fint det har blivit............

    SvaraRadera
  4. TACK .. men det är en del kvar att göra.. OCH JAG TRIVS ...

    SvaraRadera