torsdag 26 september 2013

26 september

Hösten är här .. denna bild tagen lite åt vänster .. från köksfönstret ..

Denna bild är taget lite åt vänster ..
DAGENS SN med bilagor .. mattan är inte ny .. men detta är i min nya lägenhet .. nu på lördag har jag bott här i 4 veckor..

JAG tar tidningen .. går in i rummet och lägger den på fotpallen  .. sedan kollar jag vädret ..
I dag var det +3,6 grader ... solen skiner från en klarblå himmel .. svaga vindar .. eller nästan lungt ute ...

VAD ska ske en dag som denna .. ingenting .. JO jag ska skruva fast några vinkeljärn på sängen .. där ska gaveln vila ..
Håret är nyss tvättat .. i går kväll skruvade jag bort duchkroken och flyttade den .. så i dag gick det bra att tvätta håret över badkaret .. förut satt fästet "nästan" i taket .. det gick ju inte att duscha med det så högt ..


Mobilen fick hänga kvar där .. men en annan skruv blev det där..
NU sitter duschen med starka klisterlappar .. på kakelkanten istället för högt uppe på den andra väggen .. 
BRA karl reder sig själv .. i detta fall en lite envis tant i de yngre pensionsåren ..

HA DET SÅ BRA .. får räcka så här för i dag
HEJ SVEJS..

4 kommentarer:

  1. Ser fint ut i din nya lägenheten moster. Jag flyttade samma helg som du så jag vet att det tar sin tid att boa in sig. Ha det så gott. Får se om jag får någon ledig dag så jag kan komma och hälsa på :) mvh Carina

    SvaraRadera
  2. JA det måste du försöka med.. Allt är bra här.. utom att kylan kommer.. 7, 7 nu när kl, är tolv.. en sväng till ICA och hämta ett paket..

    SvaraRadera
  3. Du klättrade väl inte upp och satte i en ny skruv till mobilen. Den är snygg. Har också delfiner i badrummet.
    Var rädd om dig nu.

    Kram

    SvaraRadera
  4. KLättrade gjorde jag inte.. stog i badkaret och sträckte lite på mig..
    JAG är rädd om mig..I helgen är vännen hemma. vi har en hyrbil.. och åker runt lite.. i dag lördag ska det bli ÅKA RUNT till lite olika gravar och minneslundar.. i går var det handlarrunda och jag var på kalas.. innan det så var vi en sväng till Oxelösund och även min gamla camping.. där träffade jag en av dom som sköter stället .. HA DET

    SvaraRadera