torsdag 19 september 2013

JO då

JAG lever .. men det har varit så mycket att pyssla med så jag har inte haft ork att skriva här på sidan .. orken har gått åt till att få ordning på allt här hemma ..
NU börjar det ordna sig med det mesta ..
ATT DET SKA TA SÅN TID MED ALLT ..
Kvälls bild från i går kväll..

DET har varit en hel del att fixa med  om dagarna .. vilat .. plockat med saker .. hantverkare .
Diskmaskinen skulle monteras elen till i måndags .. men den killen är sjuk .. MEn tvätta kan jag göra .. det är ju bra .. diska för hand kan jag göra .. om det inte är för mycket ..

Så väntar jag fortfarande på att få mitt förråd.. Undrar hur det ska bli med det .. vill ha det i 35-an inte i 31-an .. jag bor ju i 35-an

Så har min skrivbordsstol gått sänder.. så jag fick en beg. av mitt barnbarn .. men den måste jag klä om ryggstödet på.. så det ska jag nog göra klart i dag ..
Började med att nåla och testa  hur jag ska sy .. altså.. tyggstödet ligger på köksbordet ..
ANITA min dotter var och hjälpte mig i tisdags em.. då tog hon en ledig em från sitt jobb .. Så nu är alla gardinerna på plats.. och vardagsrummet är möblerat.. som det ska ..

ÄN är det mycket som ska fixas .. MEN nu är faktiskt kartongerna i vardagsrummet borta ..

JAG har bakat ett par sockerkakor .. i den nya ugnen .. eller ny.. den är några år .. men ny för mig.. DET gick bra.. goda blev dom också..

I tisdags kom också ett loppis och hämtade lite saker .. ett av dom höga skåpen i hallen .. så nu kunde jag flytta ut denna hurtsen och ställa en lampa där .. badrummet rakt fram där .. sovrummet till höger.. vardagsrummet till vänster .. där datornhörnan anas lite ..

DAGENS ORD PÅ VÄGEN: Räkna glädjeämnena ..
DAGENS VÄDER: Mulet grådisigt  lite regn i natt ..  13,5 grader
DAGENS NAMN: Fredrika
DAGENS FÖDELSEBARN: en bekant som fyller 92 år .. jag sände ett kort till henne..

HA EN BRA DAG .. nu ska jag ta en lugn dag .. men ska no sy ihop det där överdraget till ryggstödet till skrivbordsstolen .. för nu sitter jag lite som på en pall ..

HEJ SVEJS.. alla vänner

2 kommentarer:

  1. Härligt som vanligt att se dig och dina bilder. Njut av din dag. Ha det så bra du kan,,, KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. nu ska det bli lite lugnare ett tag .. HA DET SÅ BRA

      Radera