måndag 1 maj 2017

1 MAJ i dag

SOL och moln
I går kväll blev det valborgsbrasa för mig
MEN tog lite andra kort innan och
EN fika inne i lokalen där blev det först
VID Frälsningsarméns sommarhem
SOM ligger så fint där vid havet
Musiken  håller på att förbereda sig för kvällen som börjar klockan 19,00
Men ganska mycket folk redan innan  
Där stod jag och kollade runt och väntade på att brasan skulle tändas
efter en stunds musik
Brasan innan den tändes
Så är den på g
Då var den tänd
DEN värmde skönt  .. men ville inte gå för nära
 SÅ flyttade jag lite på mig för att få en annan vinkel
 Så börjar den  minska i storlek
NU börjar folket på att gå hem  
OCH vi åker hem också
 JAG såg lite gullvivor  när jag gick runt lite
En av granarna ... Många kottar
MIN namne som bjöd med mig till denna vårbrasa
 
 
I DAG är det 1 maj
MED SOL OCH MOLN
18 grader på solsidan  och 13 på skuggsidan
SKÖNT på balkongen för det är lugnt ute nu 
DENNA bilden tog jag när jag nyss var uppstigen
GANSKA så sent i dag  då var klockan lite över 10
MEN lite fel blev det för jag hade varit uppe en timme då
MEN bara slöade framför tv-apparaten först
FÖR SE JAG ÄR JU TRÖG I STARTEN .. KAN MAN SÄGA
OCH det är bild nummer 6666  som jag tagit med denna kamera
+ alla som jag tagit med mobilkameran
 
 HA NU EN BRA MAJ ALLA VÄNNER
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar