torsdag 11 maj 2017

Kyligt ute

OCH det är den 11 maj i dag
HEJ alla vänner
DET är lite rörigt nu ett tag
Fönsterputsare har varit här
FINT i sovrummet blev det

och jag fick ÅKA till TANDLÄKAREN
för jag tappade en plomb 
DET ända trevliga med tandläkaren är den trevliga trappen på väg in dit
ANNARS hatar jag denna inrättning
MEN tur att den finns


OCH den fina utsikten
DET var i går onsdag
Så tog jag en sväng till KARIN  men ingen hemma
SÅ pratade jag med henne i dag på telefon
Ha ha hi hi  .. hon var hos samma tandläkare en två timmar senare
JUST när jag var hos henna
FÖR jag hade varit i lite butiker på stan
VAR till en urmakare
SKULLE fråga om dom kunde laga den
JO DÅ .. men 1000;- 
Trodde jag hörde fel
NEJ då
DET tar tid att plocka isär .. och så var ett kugghjul nött
och så var det en annan grej som var trasig 
DÄR fattade jag noll
STRUNT samma
får köra med mobilen tills vidare
Var i en butik ..  men oj vilket dåligt ljud på det tiduret
SÅ kom på TOG fram min gamla mobil
DEN kan jag använda tills vidare
JA ja så är det
MEN  MITT TIDUR får vara kvar som NOSTALGI

NI SOM TYCKER DET ÄR ÄCKLIGT med SKADADE DJUR
BLUNDA  .. rulla ner fort
NÄR jag kom hem från STAN
DJURENS GRYMMA VÄRLD utanför min port
SÅG ett fågelbo dagen innan som ramlat ner från en björk
DET är nog den stackars fågelungen som nu blev MÅSARNAS ROV
JA djuren är grymma
 
SÅ var vännen och jag hemma och firade hans 75-årsdag för oss själva i går
JAG bakade en sockerkaka
SÅ det åt vi med lite grädde till
på dagen åt vi min goda maj .. den utan pajskal
Så på kvällen
PANG .. DUNS smäll oj oj
HOPPSAN sa vi båda två
VAD hände  .. ja det var frågan MEN denna lampa hade ramlat
OCH nu finns den inte mer
Lampan uppifrån .. skärmen paj
Så det blev en hel del glasbitar
JA JA
NU fick jag orsak till att köpa en nu
ALDRIG gillad den
Så jag plockade sönder den
DET blev även nån form av kortslutning i lampan när den föll
FÖR den lyste .. det gjorde den inte innan
JA JA NU är den och lite annat på den stora sopstationen som ligger en bit utanför stan
BJÖRSHULT
I dag var jag och vännen till ÖPPEN HAND och hittade denna billigt
DEN får duga tills vidare
Så var vi och lämnade en kasse tidningar på 
ZOOBUTIKEN och så köpte jag några burkar KATTMYNTA
till mina kattmöss

OCH äntligen tog jag tag i  och FIXADE gardinen i rummet
SKA förlänga kappan .. så det blir inga långgardiner
DET blir inte bra

MEN lite pyssel är det
NU KVÄLLER 
OCH jag är trött
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar