onsdag 17 maj 2017

Onsdag 17 maj

REGN o rusk i dag men grönt och fint
 I dag är det fint ute
NEJ det ser bara fint ut .. för det regnar och är 10 grader
DEN 17 maj
oj oj

I går var jag till ICA  
SEDAN till BLOMSTERLANDET där jag hittade dessa trevliga GRODOR
Passar bra till mitt lilla Fågel -  fjärilsbad
 på balkongen
GRENEN som jag köpte 
DEN kan jag ha i akvariet
DET  återstår att se

SÅ TILL MINA RUMS-GARDINER
SOM nu mera är en lång kappa
Flyttade blommorna när fönstertvätten kom för en vecka sedan
och där fick dom vara tills gardinen blev klar
DÅ upp på bordet och måtta
FRAM med maskinen och sy ..
SÅ nästa länga på andra sidan  kappan
DET blev en hel del pysslande för att få blommorna rätt
SÅ nåla fast veck-bandet
 SY och sedan pressa till allt
SEDAN fick det ligga så tills det blev dags för nästa fas
DEN tredje lampan skulle upp nu
OCH upp kom den
SÅ skulle alla krokarna dit
DÅ höjde jag  strykbrädan lite så det blev bra höjd att jobba vid
ÄNTLIGEN är det fixat
JAG har bara bott här 4 år i  augusti - september
FLYTTADE  i en helg

DÅ är blommorna på plats  ..  lite mörkt blev  kortet 
DOM är där
OCH tobaksplantan är där .. den ska få en ny kruka
MEN det blir inte den som jag tänkte först
DEN ska också få en ny
HAR två som bara står
TRODDE jag hade en  .. men det var två

DOM är lika som den stora som är mitt för fönstret
 
FICK tänka till  lite innan jag bestämde mig
 
SÅ härlig vitsippsbacke på väg till ICA
DET var allt för i dag
JAG  har varit lite nere några dagar .. mest för
ATT NÄR det blir för MYCKET jobb  orkar inte kroppen med riktigt som jag vill
SÅ HEJ SVEJS 
 ALLT är ok så ingen fara skedd
DET är bara jag och min FIBROMYALGI och jag som är osams
VI blir det då och då
HEJ DÅ

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar