tisdag 9 maj 2017

Tisdag 9 maj

Lite vemodigt
KLUVEN är jag
I går var det ÅKE .. min fd sambos namnsdag
DRYGT 10 ½ år sedan han gick bort .. men ändå lika jobbigt varje gång det är nånting
SOM är förknippat med honom på något sätt
I dag är det hans  dödsdag men den var i september
JA JA så nu alla HUSVAGNAR som visas på tv mm 
S K I T -jobbigt är det
DET var ju istället för vår sommarstuga
DEN här bilden lade jag upp på FACEBOOK i går
Åke .. MIRRE som bara blev 10 år 
Så hunden som  är  annan ÅKES hund 
DOM var på besök vid vår husvagn en gång
OCH hunden .. som jag glömt namnet på och Mirre 
BÅDA två knägrisar
MEN här blev MIRRE lite avundsjuk  på hunden
MEN dom samsades alltid bra
HUNDENS ägare lever .. vi kallade han för FISKÅKE
HAN sålde Akvariefisk till vår zoobutik 
Så då blev det ZOOÅKE till min Åke
JA JA det var då det
 TIDERNA FÖRÄNDRAS
I dag kommer min 
NUMERA stora kärlek .. vi är särbos
NYSS var vi i Tyskland på en bussresa och firade hans 75-årsdag
I MORGON är det hans RIKTIGA FÖDELSEDAG
GRATTIS min älskad KURT
Här var det en paus på resan
JA JA så det kan bli
ENA DAGEN är man sambo och var det i 26 år nästan 
SÅ blir man ensam från en dag till nästa
tiden går .. 
efter 5 år träffar en bekant från tiden jag bodde i Jönåker för 55 år sedan är det nu
NU har vi varit ett särbo-par i 5 år
DET blev det i går
OCH i morgon fyller han 75 år
JA SÅ DET KAN BLI
I DAG kommer det en fönsterputsare
SÅ gardinerna är nere  blommorna står på bordet
OCH i sovrummet på ett annat litet bord
Blommorna i sovrummet
OCH blommorna i rummet tog jag med mobilen i går
LIKA tomt i fönstren där
Ekorren såg jag i morse  och den for runt i björken
TÄNKTE gå in asa-kallt var det
och den hade hittat nåt ätbart
DEN mumsade  .. reste lite på sig och så mumsade den mera
 
Så mumsade den ändå mera
MEN NU FRÖS JAG
3 + bara på balkongen denna majmorgon
MEN vädret var lugnt och skönt .. men oj så kallt då
NU ½12 är det 5 +
JA JA inte är det vår eller sommar
INTE i dag

Vänta på putsarkillen
SENARE kommer min särbo
I morgon ska jag till TANDLÄKAREN 
tappade en plomb i går
blä  H A T A R denna inrättning  .. men tur att dom finns
DET går väl så där att gå dit men NJA slipper jag så  är det bra
MEN vid vissa tillfällen måste jag ju gå
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar