lördag 13 maj 2017

LÖRDAG 13 maj

JA ha .. lördag igen denna vecka
11,30 var det molnigt
Tidigare nästan inga moln alls 
06,45  .. toabesök
SEDAN sov jag länge i dag
 
DAGEN började soligt
16 på solsidan och 8 på baksidan = skuggsidan
ÄNTLIGEN fick jag ut mina pelargoner lite senare i dag
FÅ SE OM DET BLIR INGÅNG I KVÄLL
eller några som får täcke

Rörigt inne är det 
MEN det är gardinens fel  .. som inte är klar
DÄR är gardinen  och i rummet står en del blommor  kvar en bit in
EFTER  tvätten av fönstren
MEN den blir väl klart nån gång
TOG en promenad i det fina vädret
OCH MYRORNA .. där tror jag det var storstädning  
RÖRIGT var det i alla fall
NÄR jag kom åter från min RUNDA var SIXTEN ute
OCH matte och Erik och tre andra tanter
SÅ ERIK var ensam herre på täppan förutom SIXTEN
VAD detta var för sort vet jag ej .. ja könet alltså
Sixten som nästan alltid ligger under bänken 
KUNDE matte locka fram i dag så jag fick några kort
UNDRAR vad det var som luktade så gott där  
1 timme och 37 minuter tog dagens runda
Gick hemifrån
Pratade lite med Erik som då satt ensam
Så gick jag till Zoobutiken o köpte min konstgjorda gren
till mitt fågelbad
SÅ in till ICA och pratade med posten om en sak
SEDAN in på JULA där det blev en LAMPA med förstoringsglas
SÅ BLOMSTERLANDET
Bara runt där
SÅ hem
DÅ blev det snack vid BÄNKEN och katter o hundar och
ALLA VÄNNERNA  var där + några extra för min del  hem
då hade det gott lång tid .. trodde det var mer än det var
MEN OK  1, 37 i tid
SATTE på lite fika och tog en macka
FÖR jag var lite trött och hungrig
SLÖADE framför tv-en en stund
SÅ fick jag för mig att börja med fågelbadet
GICK ut i köket
NU
NU får det bära eller brista
grenen var lite för lång
MEN tamitusan så bra det blev
NÅN form av blandning mellan keramik o plast
SÅ jag tog avbitare och se  .. det gick perfekt
NU målat där den gick av och så målat fatet
DETTA ska bli årets fågelbad
SÅ såg förra årets bad ut 
MEN svårt att göra rent
Så då blir det nytt  i år igen
TREDJE året med fågelbad på balkongen
ETT moln rakt upp 
eller det är ett flygplanssträck
Ett till kort på SIXTEN

Lilla smala balkongen åt höger
OCH åt vänster där fågelbadet ska vara
Lampan i kartongen jag köpte för 299:-
Roten och en tub lim .. i fall att jag måste limma den
DET var dagens blogg
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar