onsdag 7 februari 2018

2018-02-07 ONSDAG

Vad händer
Just ingenting
allt går i sina vanliga spår
I går var jag till Distriktssköterskan  bara ett litet snack
lite genomgång om mitt humör kan jag väl säga
NJA humöret var det inget fel på  .. men blir lite ledsen ibland
när jag känner mig ensam  .. då är denna TJEJEN .. toppenbra på att hjälpa och prata
SÅ åkte CH och jag till ICA
det blev storhandling för min del
Det kom hem en hel del
Och lite godis
och en ny tändare
Den nya moderna  p-automaten
MEN den använde inte CH för hon betalar med mobilen
Där det går att göra det och där fungerade det
Så smidigt .. inte ens en 10 kostade det
Så fick vi gå en bra bit  .. men det fanns automater på flera håll
Så åkte vi då till ICA
Där vi gick på varsitt håll och handlade
Och jag som hade handlat så mycket 
4 olika kassar .. var klar ungefär samtidigt
I går fick jag hjälp upp med kassarna
2 kg mjöl och dricka-tetror det väger lite
I dag fixade jag mina minipajer
för se det ORKADE jag inte i går
SOV bort nästan hela eftermiddagen
JA ja denna kyla och Fibron  .. vi är ju liksom inte sams
12 grader var det i går
I dag grådis  och 4 garder nu vid 12-tiden
Tulpanerna är lika fina i dag som i går
Och så har jag en maskin tvätt på gång
SKÖNT att slippa springa upp och ner till en källare och en stor tvättstuga
DET gillar inte jag
SÅ jag har min lilla maskin här hemma
DÅ kan jag ta lite när lusten infaller
JAG köpte två buketter i går
som jag gav bort
en fick min bästa CH
den andra fick grannen en trappa upp  .. HON är genomförkyld
så hon behövde lite .. KRYA PÅ DIG
och så ska hon begrava sin mamma på fredag
Så hon behövde verkligen en pigga-upp-bukett
OCH hon blev så glad
fick en bild på Facebook
Så roligt med bilder på det man ger bort
fick en från CH också
men den är nästan exakt  .. bara duken som skiljer
Ja  så är det
Hjälp får jag då ska CH få ett tack
och en sjuk granne behöver piggas upp
Så då gör jag så .. ger nåt nu när det passade att jag var till ICA i går

Pajerna  .. tog med mobilen  .. lite suddigt
DET ska bli mat senare och lite sallad till
HEJ SVEJS FÖR I DAG

1 kommentar:

  1. Så fina pajer du har gjort, önskade jag kunde få till det jag med.Nu finns det ju alla slags degar att köpa färdigt, för den som inte fixar det själv som jag då.
    Nu gillar inte min mage vetemjölsdegar, så därför borde jag lära mig göra med fullkorn.
    Du fixar din blogg ,och virkar möss håller med dig att vissa dagar är bara så ensamma, fast jag har Prinzen det är nog tur det annars gick jag nog inte upp kl.halv sex som jag gör då Prinzen ger svar på tal, ska du ligga där hela dagen.

    Kram och ha en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera