tisdag 13 februari 2018

2018-02-13 .. klart nu

Ja duschen  
eller så som jag ska ha det
för det blev ju bara en sittbräda och i går kom stången
Vi börjar väl med morgontidningen
Så kollade jag ut   .. ha ha
TOG bara kort på min härliga kaktus .. BÅDA blommar nu
Så tog jag kort på badrummet innan det blev den nya duschen
Han ringde   bara några minuter efter att jag gått upp
HAN ville kolla hur dan stång jag skulle ha
MEN vad då  .. en dusch-stång  kan väl inte vara så konstig
Men se han trodde det var för draperiet
HAN SÅ DÅ  .. det är inte alltid arbetsborden stämmer med  verkligheten
OCH så var det ju inte i detta fallet
JAG SA att jag skulle ha en DUSCHSTÅNG
så jag kunde höja den  när jag behövde och när vännen är här
Han är ju liksom  modell större
EN stor man är han
JA ja ..  hantverkaren kom och fick rätt besked
Så nu skulle det ske på em
Jag  fixar min frukost och gör det jag ska
SÅ RINGER Grannen  lite runt lunchtiden
VI ska fika senare .. för det kan vi göra även om han monterar dschstången
Tinar ett par bitar sockerkaka och dukar
Kollar ut  .. snösvängen är på g
Klockan 15,00 ungefär kom han  .. nu ska det fixas
15,32 .. efter en del snacka och strul med skruvar så får han åka iväg och köpa 
längre skruvar
Så han lämnar sina saker där och far iväg
Och jag och grannen går ut i köket och fikar klart och snackar lite
Det hade ju varit lite  snack  dom emellan .. för dom kände ju varandra
16,25  .. Nu är det snart klart  .. men det strulade lite
16,25
16,26 så där ja  .. klart  .. nästan
16,30   det fungerar bra 
även om jag hade velat ha ner den på första plattan .. men se det blev det inte
för borra i kaklet  .. det ville han undvika
Testade lite innan vi bestämde hur det skulle vara
MEN jag hade ju testat lite innan
Så bra det blev  .. 
Men med hantverkare blir det ju alltid lite skräp
ALLT annat tog han med sig
plasten och det gamla munstycket och slangen .. KÄNNS bra nu
Så blev det TISDAG och ny tidning
och tråkväder i dag .. + 0,5 garder och det kommer ner lite snöslask
en tulpan tog jag kort på i dag
Utanför har cykeln försvunnit .. som stått där vid trädet i tre år ungefär
VAD SKA SKE I DAG
Vet ej .. just nu en maskin tvätt på g
Skulle behöva till ICA  .. men ingen lust just nu
i detta tråkväder
Men det är ju bara förmiddag än
HEJ SVEJS 
Fettisdagen i dag
I MORGON

3 kommentarer:

  1. Det ser bra ut med med duschen. Det ska jag också tänka på att göra det så.

    SvaraRadera
  2. Ja när man får bekymmer så får man försöka lösa det .. det började med brädan .. och då blev ju duschen fel .. Jag kommer ju inte över badkarskanten .. Så hjälpmedel fick jag söka .. det ena gav det andra .. FUNGERAR BRA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en likadan bräda men ännu kommer jag i badkaret. Sitter på sidan på brädan och lyfter benen över. Går ganska bra ännu. Man får lära sig även när man kommer upp i åldern. Skönt att det finns hjälpmedel.

      Radera