torsdag 22 februari 2018

2018-02-22 Torsdag

JA nu har jag varit  dåligt på att skriva
Men kroppen och jag hänger liksom inte med alla dagar
Torsdag i dag
Vädret är väl så där ..  Minus 6 grader i morse men 9 i går kväll
och nu  klockan 11,15 är det + -0
Ska väl ta det från början kanske
Måndag
Hände ingenting
Jo det vanliga .. mat  .. tv .. fika .. virka .. korsord ..

Tisdag  20 /2
ICA-TUR
11,50 på väg mot Ica  .. tar skogsvägen dit
Nästan framme ..  11,54
13,42  .. varit hemma en kort stund  och det kom hem en hel del
MEN hem gick jag vanliga vägen
Går inte att gå skogsvägen med varuvagnen
21,25 .. då såg jag månen

ONSDAG 21/2
11,27  .. väntar på bussen
Ska ner på stan .. och NU är dom på g med STAMBYTET i början av gatan
Baracker att bo i för hyresgästerna .. när dom bökar runt i  lägenheterna
Blä .. jag bävar för min tur nån gång i början av 2019
Jag väntar och så ringer mobilen  
Men då kommer bussen så jag säger
Jag ringer när bussen är framme på stan
FÖR se .. jag måste prata med Högtalaren på för att höra
och det vill jag inte  göra i bussen
Men framme efter 5 minuter ungefär  .. det var vännen som ringde 
11,52 .. är hos Karin och kollar alltid i hennes HEMMETS VECKOTIDNING
Barnhistorier  roligt att läsa
Hon får mina ÅRET RUNT
OCH jag brukar ta hem en del tidningar  .. när jag inte ska på stan 
13,37  .. nu har jag gjort mina ärenden och är på väg mot
STORHUSKVARN
Denna står i början av Kungsgatan vid en bilparkering som jag tror hör till skolan
13,41  .. NATURENS UNDER
MIN dotter jobbar där och hade visat det dagen innan på Instagram
Hon såg det från sitt kontorsfönster
Så jag ville kolla det
SÅ fin is-formation  .. denna bild tog jag då 
Närbild
13,41 så fint  .. men jag har suddat bort klotter som var där
TÄNK att folk ska kladda på allt .. och hur kom dom ner där  ..  ja ja
Ungdomarna dom kan  .. för det är nog dom som hade kladdat ..  
Skulle jag tro
Så den fina LAXTRAPPAN
Jag står på samma plats
13,43  .. nu på andra sidan bron  .. nästa fall och Näcken är där

GICK tillbaks och tog is-formationen uppifrån
Så åter till det andra fallet
och går över gatan .. bron  ..
Då kommer änderna
SÅ går jag vidare mot ICA .. nere på Stan
GLÖMDE ju köpa ägg i går
TÄNKTE ta bussen hem men missade den med 5 minuter
Vädret var soligt  .. så jag går  .. för att sitta eller stå och vänta i 25 minuter
NÄ inget kul
Så i Stockholmsbacken  .. nästan hemma .. 14,12 
FIN is-formation där också
14,25  .. hemma .. TRÖTT .. ställer väskan på bänken i rummet
Tar av mig och vilar en stund
14,31 .. plockat upp det jag handlat
INTE QiGong bandet  .. det låg där
NY Cykelpump  .. för ska ha pipen till min lilla taggiga träningsboll
Men så fick jag använde en ännu smalare pip ..
Behövde ju inte pumpen egentligen för jag har ju en så bra fotpump
MEN så har jag två olika kuddar som behövde luft ..
En för balansen och en för att rulla  på ryggen  ..  mot en dörr
Och träna att hålla mellan knäna mm
Den gråa sitter jag på och balanserar  .. eller står vid ett dörrhål
FÖR då kan jag ta tag om jag behöver
INTE använt den gula på ett tag för att jag inte haft nån pump med rätt munstycke
SÅ fick jag låna av CH .. och det var ju en vanlig liten fotpump bara för cykel
JA ja .. så mycket olika det finns

TORSDAG 22/2
Min kaktus blomma .. både denna och den lurviga
DET sägs att JULEN varar ända in till PÅSKA
och tror det blir så med denna JULBLOMMA som är lika fin i dag som 
dagen före JULAFTON när jag fick den av mitt ena barnbarn
Så stoppade jag dessa  i dag   Vårfärger på kattmössen
PÅSKSÄNDNINGEN är snart klar
Avslutar med en GUNILLABILD
HEJ SVEJS  GO VÄNNER
NU är det mera sol och mindre moln
+ 0,6 grader och klockan är 12,20
Så lite fika ska jag fixa när jag är klar har
men ska kolla lite annat innan jag slutar
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar