tisdag 27 februari 2018

2018-02-27 Tisdag

Oj oj vad det snöar i dag  .. igen

I går måndag kan man kalla det APRILSNÖ
för ungefär varginnan timme eller oftare kom det ner snö
ibland lite .. nästa stund vräkte det ner
I går kväll  vid 19-tiden
21,00 då snöade det igen
Fotade mest med mobilen i går så då har jag inte bilder här
men ska se .. ska hämta från Facebook
Så här såg det ut till och från hela dagen 
Hade lite annat för mig i går
Just det  .. tråkjobb  ..  att fixa fläkten
Den delen var värst att rengöra  .. och ingen bra ställning för min kropp
NÄSTA gång ska jag ta och DISKA allt i maskinen
LETADE fram infon om den .. som var i en låda  med allt som var till sakerna
som hör till köket när jag flyttade in
INTE i pärmen som jag trodde
DÄR står det att man kan diska allt i maskinen om det sitter ihop
MÅSTE ERKÄNNA
Gjort rent den alldeles för sällan
MEN Det var lite lättare att ta bort  plasthållarna än jag trodde
Så skärpning ska det bli .. och så ska jag köpa ett reservfilter
Men den gladde mig i går med en utslagen blomma

Dagens snöbild klockan 10,30 .. oj oj vad det  far ner och yr lite
Öppnade bara dörren och fotade
Ville inte gå ut på balkongen 
Buuuuuuuuuuuuuuuuurr
12 minus är det
NU är det ännu vitare utanför .. klockan är 11,10
Har lite att pyssla med
Några är redan lösta och kollade  dags-kryssen kommer svar dagen efter
Så då kan jag skriva i det jag inte klarat .. blir fel ibland för 
att jag stavat fel .. INTE lätt alla gånger med namn 
Så måste mobilen laddas 
Men just nu tog det stopp på skrivandet

Ska stoppa ett par kattmöss
FÖR det är en liten ELVIS-kisse som ska ha ett par
DOM ska till Katrineholm
HA DET SÅ BRA
HEJ SVEJS i snövädret som tydligen är över stora delar av vårt avlånga land
Tittade på OS avslutningen i söndag
Många fina bilder .. men inte lätt att fota från TV
och det ändrar sig fort ibland
HEJ DÅ

Jag får inte mata från balkongen

2 kommentarer:

  1. Ja den där snön är jag inte alls glad för. Hoppas det inte kommer för mycket för på Torsdag ska vi köra till Dalby veterinären med Paxi. Han ska ha en spruta. Men visst ser det fint ut. Ha det bra och var försiktig om du ska ut.

    SvaraRadera
  2. Ännu mera nu .. och trafikvarningar har dom gått ut med .. tre olyckor på en kvart .. var det .. FY ..

    SvaraRadera