torsdag 1 mars 2018

1 MARS 2018

NY månad  M A R S 
Den skulle kunna passa i dag Snöar gör det och 11 grader minus är det
Den skulle jag önska mig .. TOG den för ett år sedan
Så ser det ut  på parkeringen
Så såg det ut en stund i går  .. och det snöar nu denna torsdag morgon
Den såg jag i går eftermiddag .. utanför köksfönstret
klockan 17,11 var månen framme  .. framsidan
Så baksidan samma tid  .. nja en minut senare
Snöat har det
OCH det ser lika dant ut i dag denna torsdag .. men nån har varit på räcket
saknas lite snö där
Den tog jag med mobilen  .. en kråka var inne och vilade sig från snön en kort stund
MEN när jag försökte ta med kameran  .. jo det blev ett kort .. men suddigt
SEN flög den
SOLEN och massor av moln är det denna 1 mars
MEN vad har man annat att vänta
Vad är detta  .. någon kastat en flaska i snön på framsidan utanför köksfönstret
FATTAR inte varför det ska kastas saker över allt
JA så är det
Men nu ska jag kasta mig in i badrummet
VAR vaken tidigt i dag  .. klockan är bara 08,28  nu
OCH  ögondropparna ska  droppas  och så allt annat som man måste fixa
för att man ska komma igång
TRÖGSTARTAD är jag
FIBROMYALGI  och jag  .. inte roligt denna årstiden
jo det går väl så där   .. men inte nu när det ligger runt och över 10 minus
TAR väl och avslutar med en  kattbild ,, jag hittade en gång
DET sägs ju att mars är katternas månad .. eller inte 
EN TILL  .. den har jag fått från en bekant ..  DEN katten har jag hälsat på också
DÅ var han bara kattunge  .. lilla TRULS
HEJ DÅ
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar