lördag 10 mars 2018

2018-03-10 LÖRDAG

Hejsan svejsan

DET HAR KOMMIT
en ny liten prinsessa
SÖT = prinsessan Madelenes lilla dotter
Vikt .. den var där men  den glömde jag bort
Namn kommer  nog  senare ..
Då började jag stoppa ner kattmössen i  kuverten .. Torsdag
Sorterade och sorterade

17 blev det i varje hög .. för se jag hade tänkt fel på antalet
Det var ju en mer i år ..
MEN GLAD PÅSK blir det väl ändå
Så det stora kuvertet som blir en påse
NÅGRA bollar som jag testvirkat
48 kattmöss blev det där + bollarna

 klart 

OCH så blev paketet i år
PÅ kvällen blev det dimma
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fredag .. tänkte gå och posta
MEN SE .. det orkade jag inte och Vädret var  väl så där
 SÅ TRÖTT JAG VAR
hade ju stått och packat och pysslat med  packandet dagen innan
och se .. kvällen den var jobbig
inte min grej att stå så där ..  .. då får jag så ont
MEN vissa saker måste göras  .. även om jag tar lite paus ibland 
så känns det .. så jag somnade  så där.. ont hade jag
MEN SÅ ROLIGT 
HADE även skannat nya adresslappar  .. och lapparna med Glad Påsk 
OCH visitkorten och Påskkorten
ALLT TAR SIN LILLA TID  .. så dagen den gick
SÅ i går HADE JAG fortfarande för ont för att gå ut
Vädret var väl så där  .. kom lite snö på em
DOM plogade rent utanför  .. så kom det mera snö när dom var klara
SÅN OTUR det blev då
BLÄ .. skulle ta en fika på em i går .. hade tydligen varit vattenstopp
som jag märkte när jag skulle spola upp vattnet i vattenkokaren
SPOLA RENT .. i alla kranar ..  sen kunde jag fika efter ny omgång vatten
JA JA  .. så är det ibland
I morse vaknade tidigt .. kollade mobilen
SKULLE jag ta uppdatering nu eller vänta
Jag fixade det .. lika bra att få det gjort
07,45  .. då hade den hållit på en stund
DET gick ganska så fort
och jag var vaken tidigt  .. så lika bra att fixa det då
DAGENS VÄDER .. minus 2,8 var det då
 Kyligt nu också .. klockan är 10,11
OCH i hallen står paketen kvar
FÅ se när jag går 
DAGENS SN
LIKA TRÅKIGT att komma till denna sidan
15 st var det i dag .. 3 lite yngre men .. den yngsta 72 år men det tycker jag är för tidigt att
GÅ bort från detta jordelivet
JAG är ju 72  .. Så man får ju lite funderingar
JA JA .. tidens gång .. men ändå blir jag liksom lite moloken av att läsa
INGEN jag kände .. men ändå
JAG  gillar min skärare starkt  ..  så bra den är
Gör egna visitkosrt
och så smålappar till alla paketen .. namnlappar mm
DÅ är det bra med denna apparat 

HEJ DÅ
HeJ SVeJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar