fredag 16 mars 2018

2018-03-16 FREDAG

Ja då är det helg  .. FREDAG i dag
Denna vecka har gått ganska fort
Fint kvällsväder i går
VAR sol och moln nästan hela dagen   .. men det kom lite snöflingor då och då
Vaknade tidigt  .. försökte somna om .. men det gick ju inte
Så upp då vid 08,30
10.38 var jag ute i kylan på balkongen
vid 2-tiden kommer solen fram till balkongen
då var det 6 minus  .. på solsidan var det 0-gradigt
SÅ SOLEN den värmer en hel del nu
EN KRÅKA  
men det blev mörkt i skuggan
VALLE leker
HAN blev nöjd med sin råtta som jag virkat
Den röda tyckte jag var för liten Så då virkade jag en till
VALLES extramatte fick båda
DÅ kan han ju ta hem en om han vill
I går kom en avi  .. men vet inte vad .. för jag väntar inget
I dag får jag hämta det
SÅ det kanske blir en sväng till ICA
men blåser i dag och inte mitt väder fast solen skiner
FICK ingen SN tidning i morse
HUR gör jag nu .. vill ju lösa krysset
JO jag tog och skrev ut det från nättidningen
DET gick ju bra det också  .. och löste det  ganska fort i dag
VISSA DAGAR går det fort .. andra tar det lite längre tid
MEN SVERIGEKRYSSET
det skrev jag inte ut .. så om  tidningen kommer får jag lösa det då
HAR haft lite annat att stå i denna morgon
Betalningar mm på datorn
Swishat pengar till "mitt" katthem som har fått lite kris
EN OMBYGGNAD står i fokus där
men dom får inga lån 
.. det är ju en ideell  förening ..
JA ja hoppas det löser sig på nåt sätt
TRÅNGBODDA har dom blivit
och dom gamla husen är nerslitna
KOSTAR mera att renovera  .. då ska det rivas och donas
DÅ är nytt bättre ..
Men det hoppas jag dom löser
PÅSKPAKETEN är framme nästan alla
Kommer ett sms eller annat meddelande
DOM är så glada
KOM från Åland i Morse
Så trevligt så
HA en bra helg
HEJ SVEJS för nu
Den är ju så söt
SKULLE köpa gult garn bär jag var  vid köpventrat
men glömde gå in på RUSTA
få se om ICA har nåt gult i dag
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar