fredag 23 mars 2018

2018-03-23 Fredag

Oj vad tiden går
REDAN FREDAG
Vad har hänt .. bara det vanliga
jag har virkat PÅSK-kycklingar mm
Ibland när jag hittar ett mönster
DÅ måste jag bara ta tag i det
Dessa kom till först  .. den vita .. hade inget gult garn
Så hittade jag lite gult men det var två trådar med vitt också
DOM blev ju lite söta
Så virkade jag dessa korkskruvar
Testade om jag kunde få till några
JO DÅ .. nu finns det 20 st
Så dom två små att hänga i riset

Detta var den första efter detta mönster
Så söta .. måste ju bara testa

Den här från ÅRET RUNT .. men den fick jag skriva ut från deras sida på nätet
så söt  .. fel det var den lilla gula att hänga jag skrev ut
DEN här var ju från Hemmets Journal nr 13-14 samma som korkskruven
Men vad är GRANULAT .. att stoppa med i botten så den står stadigt
FÖRR använde man ris
Hade ingendera
Så det blev lite smågrus
Ha ha .. man tager vad man haver
OK näbben blev lite stor .. den är knappt 9 cm
Här är nästan allt jag virkat  ..   efter det blev det några korkskruvar till
DEN lilla söta att hänga .. den är från ÅRET RUNT som jag skrev ut
Blir ni snurra .. kan tala om att det blir jag också
För ett mönster här ett annat där
INTE lätt att hålla rätt på alla mönster
den här var med i mönstret från Hemmets Journal
Den här .. den blev ju bara så söt
DET var den jag skrev ut från nätet
Med med tunt garn så blev den inte så stor
3,½ cm och 4 cm tunna ben
Men så söt
Var ute en sväng på balkongen
Var lite nyfiken .. för att se om grannen skulle komma den vägen .. 
för jag såg när hon gick ut med hunden .. från köksfönstret 
Men ingen granne och hund
MEN ekorren på lite för långt avstånd .. satt där i en av drivorna vid två portar bort
SÖT är lilla kurre
Så skuttade den iväg  .. stod en stund och kollade
men den försvann in i nästa häck 
Så var den borta och jag frös .. var i bara morgonrocken 
och det är runt nollan 
Så jag gick in och  åt min frukost och löste mina kryss
I går var bästa CH här på en fika
 I onsdags var vi och lämnade kattmössen till Katthemmet här i stan
som ligger ute vid ARNÖ en bit utanför staden centrum
SEDAN lite handla på ICA
DET blev lite MÅSTE HA SAKER
SEDAN så blev det slöande för mig hemma
Resten av denna veckan
eller dom dagar som varit
SLÖAT .. virkat en massa påsksaker
Så härom kvällen blev det lite för mycket för mina axlar
för den med Stora näbben  ville jag ha klar
DET var ju inte så bra
Kyckling i ägg heter den  ..
men litet blev ägget .. kan jag tycka .. bytte färg ett par varv för tidigt

LADE mig på spikmattan på kvällen och somnade
SÅ besök för  lite tröst i går
VI mässar till varandra så därför fick hon veta att jag inte var på humör
och inte blev det bättre av detta
DET värsta var att torka rent
BLÄ så geggigt och jag som inte kan vara där nere på golvet med min kropp
och onda höft
JA JA så farligt var det inte
MEN jag blir ju OSAMS med kroppen när jag får så där ont
OCH vädret har ju inte varit helt ok 
MEN nu är det bra
SÅ BRA DET KAN VARA 
med FIBROMYALGI i kroppen

HEJ DÅ FÖR I DAG
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar