måndag 26 mars 2018

2018-03-26 Måndag

OCH snöat i natt har det gjort .. blä ..
PRATA om omslag i vädret
Skulle kanske åka och plocka påskris med en bekant i lördags eller i söndags
Men det var ju mulet i går morse och var mulet i lördags också
men då var det sol först på morgonen
Så det blev ju inget av med det
 Men skam den som ger sig brukar man säga
NÄ det blev inget av med det
ELLER 
JO
SOLEN kom ju fram efter några timmar i söndags 
MIN bekant hade våffelfest med släkten ute på landet
MEN jag tänkte .. kan väl gå i LILLA SKOGEN
den som jag går i  när jag tar tvärsöver vägen till ICA
Sagt och gjort
TRAVAR IVÄG i solens sken 
på med stövlarna
DET blev  många  steg  i det fina vädret
Många kort tog jag så det blir lite X-4 i dag
Ris hittade jag en hel del  ..  PÅ nedsågade björkar
det var ju röjning i skogen i höstas
TUR stövlarna var på  .. för slask o plask på en del håll
Men fint på andra ställen och snö låg det kvar
Skogen är så gles nu mot var den varit
och så mycket stockar det finns på marken  .. så svårt att gå på vissa håll
STENAR finns det också i massor 
Där skulle jag försöka trassla mig ner .. oj oj 
NER kom jag  .. och där upp var jag förut  .. sista bilden
SNÖ i ring  .. lite is var det  .. såg lite roligt ut
Så en fin stubbe
Så gick jag vägen hem en bit   och så mellan HSB-husen var Sixten och matte ute på 
promenad i det fina vädret
Skuggor blev det
Så kom tjejen klivande ..  Hon hade blivit rakad
BARA den lurviga svansen var där .. men det började växa ut igen
Så  Sixten i mattes rullator som han gillar skarpt
Den ska ni få se i  stort format
Så kom jag hem och lade riset i diskhon
Fixade en äggsmörgås och tog en fika 
för en timme i skogen ..  upp och ner  .. hit o dit 
Det tar på en fibrokropp
Och så fixade jag detta ris med nytt och gammalt påskpynt
Lite senare så var månen framme 13,33 eller var klockan 12,33
DEN var ju omställd 
SOMMAR TID NU
MEN det kunde man inte tro i morse när jag tittade ut
Minus 2 grader  .. BLÄ säger jag  .. helt onödigt
Men egentligen inte oväntat
Så in till balkongen
Ja ja bara att gilla läget så gott det går
09,15  .. men kameran står kvar på vintertiden
Solen anas men undrar hur det blir
Det är ljusare ute nu   .. 11,30  men ser inte någon sol
JA ja  vinter eller inte
Vädret kan man inte styra över
Blev nöjd med årets påskpynt
DÅ får det räcka så här för i dag
MÅNDAG
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar