fredag 30 mars 2018

2018-03-30 LÅNGFREDAGEN

Oj oj oj  vad tiden går  .. 
EN hel vecka snart
Lååååååååååååååååååååååååååångfredag i dag
Visar min påskbukett som jag köpte i går
MEN vi tar det väl från början

 MÅNDAG den 26  Mars
Vad hände då .. jo .. jag ringde COM HEM  för nu hade jag bestämt mig
Skulle byta e-posten
Så vänta på koden därifrån  .. så börja ändra hit o dit
Så dagen den satt jag mycket vid datorn
 Snöat hade det gjort på natten  .. blä
men jag hade ju inne-jobb så det gjorde inte mig nåt
VID 14-tiden hade solen kommit fram och en del snö var borta
Så fick jag se att min kroton-växt började få sina små blommor
mera som små kulor är det .. lite trevligt är det

SÅ blev det TISDAG 27 Mars
07,52 .. jag vaknade tidigt med en dundrande huvudvärk
Tog ett piller och somnade om och sov till 10,00
För mycket data dagen innan 
Vädret var fint men lite kyligt  minus 9 på skuggsidan och ett par minus på solsidan
Spanaren satt där i björken i solen
Så då blev det Brunch istället  vid 11,30 för frukost 
Jag hade ju varit i skogen i söndags och plockat ris
Det hade jag fixat till och även en bukett till min granne
MEN inget vatten i vaserna  .. för det får inte slå ut för henne
Jag har inget vatten i heller  .. fint men kladdigt med färska björklöv 
och då kan inte hon komma in här  .. allergi  .. jobbigt
Och datajobbet  pågick lite då och då men tog det lugnt för huvudet och jag var OSAMS

SÅ blev det ONSDAG 28 Mars
Onsdag tog jag en promenad bort till CH och lämnade  lite KORKSKRUVAR
som jag virkade till påskriset .. då blev det fika och nygräddade kubbar
snabbakade var dom .. tog väl en kvart ungefär med allt från börja med smeten
tills dom var gräddade
MEN  kubbar är ju inte riktigt min smak
15,39 var på väg hem .. en skata satt i trädet vid ett par portar innan min
stort bo där
Jag knyckte receptet av henne  .. ha ha .. jag frågade ju innan jag fotade av det
Tänkte kan ha vanilj i stället för bittermandel
FÅ se om jag provar  .. när jag blir sugen .. nån gång
Ja ha .. vad har hänt där  .. två portar bort .. gick en liten extrasväng på hemvägen
TYCKER det är dumt om folk tar och flyttar på vägskyltarna
15,46 då var det fina moln
Virkat lite då och då  .. nu var det 10 nya .. då åker dom ner i lagerlådan
18,16 kväll men inte läggdags än  .. men månen är framme

TORSDAG  29 Mars
08,09 var jag vaken
Hade fått mess på kvällen om vi skulle åka och handla
om jag var klar vid 10-tiden 
JAG tackade och tog emot erbjudande  .. och jag vaknade tidigt
LITE ont i huvudet  .. lite datapyssel hade det blivit dagen innan
BLÄ 
Börjar känna av det nu .. för det tar sin lilla tid att fixa bloggen
Grannen kom ner en stund efter att
 VI CH och jag hade varit och handlat  .. nej kom på fel
det var ju  i onsdag efter promenaden hon kom ner .. HON hade virkat en så fin 
GRYTLAPP till mig.. fram och baksida men vilken var nu fram och vilken var bak
STRUNT SAMMA lika fina  båda
och senare fick den en bra plats
Så  den lilla RAMPEN vid porten som legat i en snödriva en vecka
DEN hade dom väl plogat bort  .. och det såg IB att den låg i drivar så hon sa till
JOBBARNA .. så då hade dom fixat det
Alltså  .. CH och jag var och handlade  i går torsdag mycket folk på ICA
men först genom staden till BUSSTATIONEN .. för mitt busskort var tomt 
så det fyllde jag på lite pengar på  .. bra nu kan jag åka  ett tag igen
utan att riskera att det tar slut
Men  vi fick åka förbi hemma hos henne först .. för hon hade glömt en sak
DÅ sa kon och pekade
GULA BLOMMOR  .. vintergäck i massor vid granntomten  .. men lite snö är det kvar
på hennes egen tomt  .. och tvätten fladdrade på torkvindan
Men det fotade jag inte .. så åkte vi iväg
KOM hem med tre kassar .. hon hjälpte mig in i hissen .. och jag  satte dom i köket
Så efter en kort pust  så plockade jag upp allt på bänken
Sorterade det dit det skulle .. in i kylen med en del 
SÅ fixade jag en fika och en ostmacka
Köpte detta smör .. Olja .. men inte min smak 
FÅ se i dag om det smakar bättre när det är lite kallare 
hade ju stått framme en stund då ..
PÅ kvällen fixade jag denna smoothie 
Gurkan i bitar och två glas .. men jag tog ett stort glas
nej mixer-burken fick duga
MUMS så gott det blev MEN glömde kiwin så jag tog några tärningar fryst mango
Klockan 19, 00 var det lite flygplans-sträck på himlen  utanför
Står en stund på balkongen  .. ock kom på att nu måste  -
Parasollen fram  .. så jag tog fram dom och satte dom där tills jag ska montera dom

FREDAG  .. LÅNGFREDAG 30 Mars
Vaknade vid 9-tiden .. då var det blå himmel med lite tunna moln
EN timme senare ser det ut så här
Köpte fina tulpaner i går 15 var det  .. men delade med en vas i köket
En del var dubbla blommor på en stängel
Härliga färger
Så fina är dom .. TULPANER är ju bara så fina
AVSLUTAR med Ett par måsar som flög förbi
HA NU EN TREVLIG PÅSKHELG
 Jag ska göra så gått jag kan med min
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar