lördag 24 mars 2018

2018-03-24 LÖRDAG

Ja en vecka till påskafton  
Och det har snöat i dag
Vädret har varit lite si och så
men jag har virkat påsksaker så tiden den har gått
I går skulle jag bjuda grannen på våfflor
men hon fick inte äta saker med mejeriprodukter i
äter penicillin .. en stark sort
otur och fått urinvägsinfektion
JA ja så det kan bli
Fixade smeten  och den skulle svälla en ½-timme
CHIA-frön i
Gräddade och åt .. glömde glassen till 
nej .. men fått en sort via ICA och receptet var med i reklamen därifrån
Så jag åt 4 våfflor på stående fot
JO   varför krångla till det när jag var själv
SÅ goda dom var
Så till frukost i morse blev det en med lite smör och farinsocker på
så mina ägg och tomater
M U M S  --  M U M S
Vädret var bra när jag vaknade .. och en spanare fanns det
08,05  .. var klockan då  .. ovanligt tidigt för mig
Fina moln och spanaren i björken
Åt andra hållet i den ena björken satt det en massa småfåglar
Fick zooma in för fullt .. alla kom inte med
Så detta med GRÅSPARVAR  .. för det tror jag detta är
Pilfinken .. ja ja ..STRUNT SAMMA
för mig är det GRÅPYSAR alla dessa små
10,28  ,, var ute på balkongen för det kom lite snöflingor
nej nej nej det ska inte snöa nu
SÅ denna på det lilla lekhuset i lekparken
11,08 .. snöar det ganska så mycket
JAG har virkat nya kattmöss av det "nya" garnet som kom
OCH så har jag virkat 
PÅSKPYNT i massor
Det blev en hel del
OCH alla har en kompis
och 20 korkskruvar är det
Så roligt när det går bra men olika stora för jag tar det garnet som jag har
Men vad gör det
HA DET SÅ BRA
om en vecka är det PÅSKAFTON
och i kväll
SKA klockorna ställas om
Bild i dagens SN


Den är ju lite roligare
HEJ DÅ för i dag
HA EN BRA LLÖRDAG
och glöm inte ändra era klockor
UR led är tiden
H E J  S V E J S 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar