fredag 9 februari 2018

2018-02-08 FREDAG

Ja då är det fredag igen 
Helg
Men för mig är det väl helg mer eller mindre varje dag
Eller alla dagar är ganska lika
Ok det händer väl nåt ibland
Men för det mesta så går allt i samma spår
En del måndagar är det städning
En del tisdagar handling .. med mig själv eller bilen med bästa CH
Och då brukar vi fara runt på lite olika håll i stan
Så ibland om vädret är bra tar jag soprundan och passar på att gå en sväng
Ibland kan jag gå till CH och fika 
eller så kommer hon hit
SÅ kan grannen komma hit ibland
förut när mamman levde gick jag dit
JA LILLA DAMEN som blev 90 år nästan
HON begravs i dag
VILA I FRID

JA TIDENS GÅNG men ändå jobbigt ett tag
och just denna dagen .. den är tuff
NU känner inte jag så mycket i dag  för jag kände inte mamman 
men hade träffat henne
MEN tänker desto mer på grannen  .. just i dag mer än dom andra dagarna

I går var det besök utanför köksfönstret
Så traskade den iväg och så flög den
Fint väder i dag .. nästan inga moln
14,55  var det några flera moln än tidigare
Jag bor vid 35  .. såg en fågel .. men blev tveksam .. den är vid 49
så den är några portar port  .. 6 våningar upp 
JO det var en duva  ..   fick zooma fullt
Vid två-tiden kommer solen till balkongen och då lyser den på hela huset
Skuggor

klockan 16,00 då kollar jag åt vänster då var det flera moln
Ja  .. jo eller nej ..   jo vissna nästan .. dessa stod en hel vecka

OCH nu är det fart på TV
jag kollar väl inte så mycket  .. fel tid 
men kollade stor del av invigningen i dag
Tog kort med mobilen när dom tågade in på arenan 
Så det blev som det blev
Med det säger jag 
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar