söndag 11 februari 2018

2018-02-11 Mulet

HEJSAN alla vänner
i går var jag med BÄSTA CH på en liten utflykt
Oxelösund och hon hämtade lite sängkläder
Till en barnsäng som kan vara bra att ha när hon har barnbarnen på besök
och snart kommer ett till
SEDAN åkte vi till NETTO
det finns bara  i Oxelösund här i närheten
INGA kort blev tagna
Sedan åkte vi in på ICA ARNÖ
PÅ NETTO köpte jag detta
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig  .. det är ju ett komplett paket med sås och allt 
tillsätt bara köttfärsen
Men jag ska ju göra ett annat recept med Lasagetterna och en annan sås
FÅTT detta recept av mina rara dotter
För många år sedan

Istället för plattorna använder jag lasagnetter
Inte hittat dom på ett tag.. såg det i går 
så blev det lite fel ändå
men jag ska använda dom men utan den såsen som är i
ELLER jag kanske ska testa den
DÅ slipper jag gå till ICA
så kan jag göra några biffar också

Så till er som vill och till MARIE-LOUISE 
Pajerna jag brukar göra
PAJ UTAN SKAL så toppengoda
Men ingen muskot
SÅ tar jag vanlig lök och SMÅ broccolibuketter
köper en sort  som är 5 påsar i en påse
DOM ska ångkokas.. men jag tinar dom bara som vanligt lite i mikron
OCH det har alltid blivit goda pajer
Man kan ta annan broccoli och hacka så det blir mindre bitar
Sist tog jag lite skivad skinka i småbitar i också 
Så man kan göra lite som man vill och känner för
HAR gjort med SPENAT också
då har jag köpt  som sockerbitar i påse frysta
Osten tar jag vanlig gratängost
SÅ man kan nog göra lite som man vill
Så till MARIE-LOUISE 
Detta kan du göra .. för det är ingen paj-botten och inget mjöl i
JAG gjorde en egen ljusstake häromdagen med TROLLDEG
 torkade i ugnen två ggr a 2 timmar och så vilade det över natten mellan
HAR många KRONLJUS som jag ska  bränna 

Så köpte jag nya tulpaner i går
HEJ SVEJS 
Fixa paj eller lasagne nu  om ni vill
GOTT  blir det nog
HA en bra SÖNDAG
här är det morgon än eller
klockan är 10,20 nu 
MULET och blåsigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar