söndag 5 augusti 2018

2018-08-05 Söndag

HEJSAN
Dagar kommer och dagar går
nu är nu
i går var då
i morgon är en ny dag
HA DET SÅ BRA GO VÄNNER
DAGENS väderbild .. men molnen ändrar sig fort
SER NI MÅNEN  .. rakt över det stora molnet
09,16  ..  zoomade in månen
Dagens fina petunia  ... oj oj oj vad den har blommat
den har verkligen varit toppen med alla sina fina blommor
 nu börjar den vara på sin sista  blomning .. men så trevlig
och jag som normalt inte är förtjust i petunior .. den stora varianten
Jobbig att plocka och rensa och så kladdigt
MEN vilken glädjespridare denna  har varit
Så mina fantasier vad gäller att tyda molnen
SER ni den lilla hunden som sprätter med bakbenen
Lördagsbil är det och fler kommer här
en hoppitehopphoppande skata
DOM hoppar så roligt ibland och det gjorde denna
VARFÖR gå ut i skogen när man kan få trevliga bilder från balkongen
Ett annat moln i går
JAG fick ett bildspel för en del antal år sedan .. JAG kan se det på min dator
men det går inte att  lägga upp på den här .. det  är en Dell
 och den förrförra var en stor burk.. märket vet jag inte nu
men detta bildspel är bara så trevligt
Giraffen tuggar och tuggar och liksom pratar med mig
och säger .. se det är du ju  .. du sitter ju där
och så kommer denna bild upp .. och varje gång jag tittar på den så är tiden
som den är just då .. 15,58 kollade jag detta bildspel
.. fotade av bilderna  med kameran från datorn
men det blir ju inte så bra
 får ju stoppa spelet  och starta om det för varje bild .. 9 st
 Detta är den sista i serien 
MEN så tråkigt att jag inte kan visa den  som den ska visas
ska kolla med min datakille och se om han kan fixa
Semestertiden så tar det vid tillfälle
har 5 olika  spel som jag fick för många år sedan
OCH tekniken ändrar sig ju också

 därför har jag en DELL nu sedan snart 5 år sedan
den förra var också en DELL den var nästan 10 år
Teknik är bra när det fungerar

HEJ då  ..  kanske .. eller jag ska bjuda två grannar på fika på em ute eller inne det beror
på vädret .. just nu är det ok 
men  kan ändra sig fort
i går kväll kom det en riktigt kraftig störtskur oj oj och hela balkongen var genomvåt
filmade och fick stå på tröskeln  .. och det stänkte på mina tår
men kan inte visa det här
tog denna bild en ½ timme tidigare  då var det många moln
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar