onsdag 1 augusti 2018

2018-08-01 Augusti


Oj vad tiden går
Sommarhetta fortfarande

OCH har man inte göra så tar man sig
I går flög den där lille rackaren i  mig i gång
SKA byta plats med min fåtölj och den mörka som är lik den borta vid fönstret
Min fåtölj det ljusa är runt 15 år
och  fotpallen har jag limmat en spricka mitt på
och nu sprack en söm mitt i sitsen  .. och ganska nötta är båda
Men sitter lite bättre i den  .. vanesak kanske
FÅR träna om mig nu
Ändringen är inte så stor
mattan är vriden på  .. lite nött började den bli  .. 
där jag går när jag ska till balkongen mm .. nu en liten bit närmare väggen men bara lite
DET var en som var svettig i går kväll
Skurade en del av golvet också 

PUH puh
ÄNTLIGEN blev det gjort  .. tänkt på det ett bra tag
Så lite pippi
en skata och en kaja har fattat tycke för varandra 
ser dom då och då tillsammans
så även i fågelvärlden  kan olika individer samsas
gäller alla arter .. ser en del på djurprogram .. där ser man det då och då
 och  bland tamdjuren också

08,40  vädret då och nu också några timmar senare
21,9  grader på solsidan nu 10,31
och 26 på skuggsidan
FÖR jobbigt nu
HA en bra 1 augusti  
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar