torsdag 9 augusti 2018

2018-08-09

Trög vecka denna vecka
Tisdag  .. på väg hem från Ica vid lunchtiden
 värmestationen där för en stor del av området
Ett paradisträd  .. heter det väl .. små små äpplen
ser ut att bli en del i år också
Vid korsningen på väg hem från Ica
Fel ordning  .. den var ju före äpplena .. mitt för OKQ8 
och värmeskortstenen
Var tog jag den ..  Kommer inte på det
Så en kvällsspanare 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ONSDAG
Kom ut på balkongen och det såg ut så där 
hoppsan  .. vad hade hänt  .. blåsten tror jag .. för det var lite kraftiga vindar en stund 
när jag var i köpet  ..  och blomman lite ranglig  .. men alla andra blåtrastar i sommar har 
den klarat .. och katten höll
Där bredvid lyktan var platsen .. men nu står den längst ner
JA ja .. det fanns väl lite att klippa  .. men varför

ÄNTLIGEN har dom lagat den  .. så folket slipper  gå ner på knä för att kasta sopor
DEN satt kvar på stången men hade glidit ner på backen .. hela sommare
DOM kan bara dom vill
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
TORSDAG

Morgonskugga i lekparken
Så kom denna tjej på sin morgonvandrig 
SÅ lik SIXTEN
Men detta är en HONA .. hon bor tvärs över lekparken i HSB-HUSEN
DET var städare där och hon var lite kelen .. det såg jag .. men 
hon fick gå .. så hon vände och gick åter därifrån hon kom

Men lite putsning först .. dålig bild 

En tufsig kaja på spaning  .. eller putsning  var det
NU har den hamnat nedanför balkongen .. varit vid parkeringen förut
SÄKERT ungar som lekt med den
VARFÖR släpa hem varuvagnarna
Skuggan har flyttat sig
Dagens petunia
än hänger den med

fullt med fröer både här o där
Men jag köper nog en ny i vår
HEJ SVEJS
11 dagar kvar till vår resa till Solgården
HEJ DÅ för i dag
Min dotters nya häst  .. SÅ håll alla tummar nu att det inte ska vara en massa sjukdomar
HON har haft lite otur med dom andra 
KAMERON heter han

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar