söndag 12 augusti 2018

2018-08-12 Söndag

Ruskväder i dag
Fredag   .. regnade på natten
Så blev det en stadstur .. klippning var tänk
men efter att den dagen var över var jag fortfarande långhårig
Men fick en del annat gjort
10,55  ..  då förbereder jag för busstur ner mot stan
Gick av vid försäkringskassan och traskar  den biten som är bort till
Karin och Lasse
Gamla fängelse en bit av taket ..  där är det Vindskontor längst upp 
i dom gamla fängelsecellerna
Sedan är det bostäder där numera sedan många år
En av ingångarna  .. fina blommor där

S:t Annegatan  ..  balkongerna som skuggar där ..  i en av dom nedre lägenheterna 
bodde min namne  tills för 12 dagar sedan
 NU bor hon i Stigtomta
men mina andra vänner bor runt hörnet
DÄR blev det fika  i fredags .. och Karin fick en hög med Året Runt
Sedan blev det  till att trava ner till VÄSTER ..  går över stadsbron en av dom
 den yttre .. kan man väl kalla den för
Efter .. lampbutiken  .. hälsokosten .. Clas Ohlsons så är jag på väg till ÖSTER
där klippningen skulle bli ..  Det är ju nån turnering i stan nu  så fullt med folk var det där
PÅ tok för varmt .. så jag sätter mig vid en husvägg där vid torget 
klockan på kyrkan talar om tiden för mig
 så traskar jag vidare efter en stund med lite koll på folket 
När jag ska gå kommer en rejäl vindpust .. löven far runt 
Så gått över Stadsbron .. den mitt i stan och där ligger SPARBANKEN
med sina fina planteringar  .. fint varje år där
prästkragar av nån större sort eller heter det margeuriter 
En av alla dahliorna
SÅ vid ingången till Banken

Efter 2½ timme var jag hemma  .. utan klippning .. för där var det KNÖKFULLT
Dropp-in  har dom fredag och måndag
Två fjärilar med solcell som ska hänga på balkongen
Dom lyser .. kollat
Sedan när jag kom hem sov jag bort eftermiddagen
Så blev det lördag och tassbyte på en av fotpallarna
Den ena fick behålla sina

men där dom hade trillat och kommit på tvären .. där blev det nya
SEDAN blev det lite småpyssel hemma
med mat .. disk och sånt som måste ske
blomvattning och sedan sov jag bort en del av den dagen också
och nu finns rätt lampa hemma .. och den blev bytt senare i  går
SÖNDAG nu
Det regnade i går kväll  .. och det har regnat i natt och det regnar nu 
klockan är 10,22 och jag sitter här och bloggar och  lyssnar på  morgon-tv
frukosten är  uppäten
Petunian den hänger på sluttampen .. blommorna är mindre nu
Men svårt att se det här
JA du lilla blomma som  har blommat så fint i sommar
nu blir det snart vinter och då får vi ses nästa år i en ny variant 
För det där med att sätta frön  .. inte min grej
💕
OM 8 dagar blir vår lilla resa
till SOLGÅRDEN vid värnen  utanför Värnersborg
Vännen kommer i veckan då ska vi planera lite
vi ska ju bo i campingstuga
AVSLUTAR med en av alla mina spanare
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar