måndag 27 augusti 2018

SOLGÅRDEN dag 2 del 2

I dag är det den 27 augusti
Har landat liksom efter resan
I går bloggade jag om dag 2 
sedan till ICA 
och handla är lite småtufft
SÅG lite fina svampar på hemvägen
Så har jag virkat lite kattmöss  och NYCKELRINGAR
 lite variation   måste det bli
FÅ se om dom gillas
Sedan sov jag bort hela eftermiddagen  .. så det blev ingen fortsättning på 
DAG 2 i går

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
NU fortsätter jag på dag 2 del 2
13,09 då är vi på väg upp på  HALLEBERG
Ser ju trevligt ut
13,22 vi åker och undrar vart är det där Naturrummet
 var det dom skyltarna vi åkte förbi förut
den där ÄLGEN
 vi åker vidare.. för det är fin skog där och många vägar som man kan vika av på
både till höger eller vänster
Så till sist vänder vi och åker tillbaks
VI åkte in på en väg och stannade
för se .. det var en som behövde kasta vatten .. och herrar kan ju smidigt krypa bakom ett träd
Där kollar han bara runt ..  en hage där
13,26 fint var det där  .. hösten gör sig påmind lite överallt
14,13 .. äntligen är vi på väg till NATURRUMMET
får promenera sista biten .. fin skogsdunge går vi förbi
14,14  .. nästan framme  .. vi har sett naturrummet  på lite håll en bit

Till vänster ligger huset vi ska fika i sedan
Naturrummet ligger till höger i fin grönska
Vännen KURT.. vid ÄLGEN
Så jag vid ÄLGEN
Djur
Fåglar
Fåglar
Fin natur utanför
Ja det var roligt att se .. hur älgen ser mig
Den skulle jag inte vilja möta i skogen
Inte skogens konung heller  .. men vackra är djuren och fåglarna
14,52  .. nu sitter vi och fikar .. vädret var toppenbra
Den ser väl trevlig ut där den ser ut att sväva i luften
16.07 är vi hemma vid stugan och det kom fullt med svalor och satte sig på 
antennen på stora huset
Fina fåglar
16,48  .. vi har vilat lite och tagit lite fika på vår fina altan
och så gick vi ner till det där SKEPPET som dom kallar det för
då fotade jag gässen
och sädesärlan som badade
Detta har blivit en favoritbild för mig  där den letade kryp i vattenkanten
det var så lågt vatten nu där
40 cm lägre än normalt fick vi veta senare
16,51  ,, vi står på Skeppet och kikar upp mot Stugan och TALLEN 
där HACKSPETTEN var senare 

En av alla små kobbar som syns nu när det är lågvatten
17,06 på väg mot stugan  .. kollar sophuset .. där fanns denna spindel vid dörren
MIG gjorde det inget  .. men andra kan ogilla dessa kryp
DÄREMOT så gillar jag INTE ormar
17,48  .. så många svalor har jag aldrig sett på en o samma gång 
och aldrig i en björk på det där viset SÅ många dom var
18,30 .. tror det är en trädkrypare
18,21 kom han och hackade  .. men ganska så tyst
en timme senare  var den där igen
19,54 .. satt vi vid bordet och löste korsord 
HOPPSAN en fönstertittare  .. helt otroligt vad den stirrade in liksom på mig
Senare var vi utanför  .. zoomade in en svan ganska långt ute på vattnet
20,05 kom gässen och flög  över  och landade i vattnet
Många var dom
kvällsbild
Vi var utanför och haren var där .. eller tre var det .. men fick bara med två av dom
Kvällsmoln innan det mörknade på 
Så då säger jag hej för nu och dag två del 2 av vår resa som blev så bra
och vilken dag dag två blev

HEJ då med min Petunia som lever än  
otroligt 


HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar