söndag 26 augusti 2018

SOLGÅRDEN vid VÄRNEN 2018-08-26

Resans andra dag  22 augusti
Frukost  08,30 .. sovit gott har vi gjort
Kokta ägg hade jag med mig hemifrån  .. och lite annat
för det  fick vi fixa själva
så är det ju när man hyr stuga så där
08.34 flög ett gäng gäss ner mot vattnet
08,37 där var dom och lät lite grann
vi fortsatte vår frukost och pratade om vad vi skulle göra
Där kom vännen KURT med det varma vattnet till kaffet  08,38
Dukar lite så där ..  Hemma dukar jag finare
09,51  nu är vi på väg mot Vänersborg
och dessa berg är ju bara så otroligt vackra på sitt sätt
Halleberg är det mindre av dom två
Det ska vi också kolla lite på .. senare
10,14 nu är vi vid Skräckleparken .. ett stort strövområde vid vänerna
VI gick åt höger .. för där såg det lite mer ut som det passade oss .. och där fanns 
fågeltornet i utkanten av parken .. ok en kilometer att gå 
enligt en av hundfolket som vi frågade
åt andra hållet mer båtar och vatten
10,17  .. så fint där   utmed vattnet var det stenhällar och växter av olika slag
och där mellan träden hände en hängmatta .. och en person låg där och njöt
 det såg verkligen ut som han njöt 
Andra hållet var det också fint med växter bland stenarna
Toppenväder var det
10,20 .. vi traskar runt lite hit och dit
Fåglar över vattnet
SÅ landar ett par duvor på en av stenhällarna
10.37 nu har vi bestämt att vi ska ta och kolla in fågeltornet  .. går utåt det hållet
då får jag se det och även några skator
En fjäril i några buskar
NU är vi vid hamnen eller där dom tar upp båtarna  .. dom håller på att fixa nåt där i rännan
 kollar lite  .. så går vi vidare
10. 40 .. nu ser vi tornet och ett cykelställ  .. ock bilparkering en mindre
Vid sidan om där .. vi traskar vidare
skator ser vi en del
10.45  .. ser lite fåglar ute på kobbar och stenar
Vrider lite på mig
Vännen kollar läget och jag också  .. men tycker räcket är alldeles för högt
finns en fast pall som jag får stå på  .. dom skulle ha haft några gluggar 
för oss mindre  .. såg ett par damer nere på marken en bit från tornet
DÄR borta  .. är andra änden av parken vi kom ifrån 
Ser en häger 
och fler fåglar .. men med min kamera  ser jag inte vad det är
men gillar detta ändå  .. vi stod en bra stund ock kollade
10.50 .. måste ju gå hem .. eller därifrån 
Blomman för dagen .. vet den heter nåt annat som vild
men det var massor där .. det gick liksom en liten smal älvfåra utmed där
Så var vi åter vid  stranden där parken liksom började från det hållet
NÄR vi kom åter till mitten av parken så blev det RÄK-MACKE-LUNCH
så gott så var det  .. nu hade vi gått ganska så länge
12,35 är klockan nu  .. Vänersborgs kyrka
men kom inte in där
Stängt där också
Men två fina stolar fanns det utanför där
VARGÖN  .. vet inte riktigt vad dom gjorde där
INTE kollat det än .. vi for förbi där 
Skulle åka dit och så skulle vi kolla NATURRUMMET det nya
men kom lite fel .. så vi fick åka fram och åter .. så 
det blir lite för mycket för min kropp nu
ÅTERKOMMER MED alla djuren senare
MEN vilken dag det varit hitintills
13.08 for vi för bi denna skylten
ÅTERKOMMER








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar