lördag 18 augusti 2018

2018-08-18 .. Lördag

JA ha .. då har det gått några dagar igen
DET blir så .. när det är nåt extra
och det blev det när jag var på stan sist
MEN klippt blev jag och toppen-nöjd är jag
Vaknade tidigt  och strålande väder var det då
på Onsdagen
OCH så kom vännen framemot kvällen
I torsdag var han på fotvård
sedan blev det en tur med bilen för oss
BJÖRNLUNDA tog vi sikte på
Det finns en glassfabrik där i liten skala med ekologisk glass
DET ville vi smaka
Men ta kort  med en glass i en hand och kameran i den andra
inte det lättaste och samtidigt rikta in så båda glassarna kommer med på samma kort
Men det blev bättre än jag väntade mig
OCH toppengoda var dom  . med lite fika till
Paviljongen där dom huserade
Skylt inne

Blommor av nåt slag vid parkeringen där
Så åkte vi och kollade chokladpralinerna
också av samma företag .. dom fick inte rum med att servera glass där  i det huset
Ett fint gammalt hus
Så då fick paviljongen bli glasshus på sommaren
.. tror dom skulle vara där i vinter också
Ja ja .. det  där med företag hit o dit  ..
HEMVÄGEN den tog vi om GNESTA
där var en fin rondell
PÅ vägen till glassen  lite mörkt blev det  

Hemvägen
SÅ blev det kväll och vi fikade
nej först vid hemkomst blev det mat
Korv stroganoff och pasta
 variation .. hade kokt potatis  dagen före
Fredag  .. vännen åkte hem i går kväll efter fikat
för det skulle vara 12-årskalas där  på fredagen och det skulle handlas lite innan
Och så var det nåt annat han skulle göra på lördagen 
På fredags-em gick jag till  Kissens matte  för jag skulle  få hjälp om jag behövde
men fick fart på GPS,en själv
OCH se .. kissen hade hoppat upp i följen  .. 
KORS i TAKET sa matte
det brukar han inte göra
Men det var ÅSKA i luften 
JUST DET
den kom med dunder och brak och nästan skyfall
Hade tur att jag hann dit 

 Så dundrade det  och brakade  och regnade
och just då kom en bil som skulle lasta av saker i garaget
hejsan hoppsan varför just då
ja ja så kan det gå  .. men det gick bra  .. sedan for dom iväg och vi fikade
SEDAN fick jag vänta  tills regnet var över
och det kom i ett par omgångar
MEN SOM SAGT .. jag satt inte i sjön som man brukar säga
En kisse utanför  .. som försvann när regnet kom

PÅ kvällen blev det lite udda sken
En fin ros
och hela buketten som vännen hade med sig till mig
OCH nu skulle det vara doft - dator
För så underbar doft var länge sedan jag känt på rosor
och dagens väder denna lördag
 Jo det regnade en hel del i går
CH hade tömt mätaren en gång 37 mm  och så var det 20 mm nästa gång
DET messade vi om 
 så det stänkte på bra en stund
Så fick jag ett litet ryck i går kväll .. det blev en Nyckelring
6 cm är den lilla kattmusen
Kan ha på en väska eller till nycklar om man vill 
men fota med mobilen blir inte riktigt bra alla gånger
HA det så bra
NU kanske vi inte syns här på några dagar eller en vecka
För det bär iväg till SOLGÅRDEN och Värnersborgstrakten
och lite annat dom närmaste dagarna
eller vi åker på  måndag 

Så hej då med kanske årets sista petunia
HA DET SÅ BRA
HEJ SVEJS
go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar