måndag 30 juli 2018

2018-07-30 Måndag

 Nästan samma väder som senaste tiden
Kvalmigt i dag
Kom en lite skur förut
Nu kommer det  en åskskur ..   men det är både sol och molnigt
mullrar i bortkanten .. NU mera  över här men ändå liten bit ifrån
och i går kom det lite regn  och en liten skur 
SÅ vi gick in .. satt på CH,s altan ..  det var bara skrämskott
Få se nu  hur det blir med regnet och årskan
 JAG är INTE åskrädd  men har respekt för oljudet och mest för blixtarna
DET är BLIXTARNA som är farliga
Det andra är bara ljud  .. men det är det som skrämmer folket
JA ja så är det 
Regnet är ok om det inte bara vräker på för fullt
Sovrumsfönstret nu klockan 14,35  ..  bloggar just nu
Nedanför balkongen
Och molnen
OCH nu regnar det så där lagom
JAG skulle ju visa mina blommor men det blev regn  som kom nu
måste ju visa det först
 ja ja ..  det var ju lite sedan det regnade för det i går och förrgår
var ju bara lite retligt blött som kom ner
nån hade fått 2 mm andra  5 och en del knappt mätbart
OCH fortfarande är den så fin
och den mest trevliga fina blomma jag haft på min balkong
Collage av mina blommor
Lite tur ska man ha 
DET sista jag skrev för snart en timme sedan försvann
 det blev datastopp i åskvädret .. datorn eller internet slog ifrån
SÅ jag stängde av allt  .. det kom lite knallar på lite avstånd
REGNAR fortfarande och molnigt med lite sol emellan och 
MEN ingen regnbåge  .. än i alla fall
Lite annat finns på balkongen
Petunia nightsky
Solros
pelargoner rosa och röda
 nejlikor två krukor
Solvändan finns en kvar .. men den blommar dåligt nu
så lite katter
Sixten .. Lynx och en del andra 
DEN i övre v hörnet är TRULS en bekants katt från DÅ ÅKERSBERGA
Så gillar jag fåglar av alla slag  .. men måsarna är ju bara så fina
Dagens skörd
 för en stund sedan innan sista regnet och åskan kom
JA då kom det lite regn då .. men hur mycket .. ja det är inte lätt att veta
Klockan är snart 16,00  bara för detta datastopp 

Hade tänkt åka ner på stan
men lusten försvann  .. så kvalmigt  ute
och så bra att det inte blev av  .. för då hade jag kommit hem mitt i regnet
MEN som man säger
DET GÅR FLERA TÅG
 eller bussar eller cykel
Det blir en annan fråga då
HEJ SVEJS med eller utan regn
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar