onsdag 25 juli 2018

2018-07-25 Onsdag

Jakob i dag och samma hetta ..
och bränderna rasar runt om i vårt avlånga land
Jobbigt med det som sker  runt om
Var även en markbrand här i området .. fy fy 
I går gjorde jag min egen lilla postrunda
inomhus
09,14 inte varit upp så länge  .. men frukosten har jag klarat av nästan
11,45  .. ska ta min balkongkoll och vattna lite
11,46 den blommar fint än ..

11,46 och jag ser posten  vid porten innan

11,47  .. då får jag för mig att kolla när tidningen kommer
för ÅRET RUNT ska komma i dag
11,48 .. jag väntar

11,49 där trillade den ner på mattan

Gick till diskbänken och tog bort plasten
så in till fotpallen  11,50  blev tiden 
om jag kollar korten i kameran  och det är en bra koll
11,50    då har han hunnit till nästa port
JAG tror han tar hissen upp till 6-an och så går han neråt
så från min dörr en våning och så botten 

11,51 vänder mig om då är en humla där
Så tar han solrosen och kollar in den  .. där är dom en hel del
och så olika blommorna är men sååååååååååå fina
så lite mat  .. fick för mig att göra en varm macka.. men tog fel ananasburk
 men det gick bra ändå

12,20 .. Men lite till i grillen hade inte skadat
men gott ändå
SÅ lite Kristina-fika på eftermiddagen borta på GRUVVÄGEN
men fy så varmt det var att gå i solen .. tur det bara tar en kort stund
Så tv-kväll innan det blev onsdag
06,35 var jag uppe en sväng då är det skugga på hela planen näst intill
06,37 efter att jag kollat utsikten en kort stund
då ser jag en humla inkrupen i solrosen  .. den såg nästan död ut
petade på den och den kom fram morgontrött tror jag nog den var
Så lite petuniafrön
Och dagens blomma
HA det så bra i sommarhettan
NU vill vi ha regn
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar