lördag 21 juli 2018

2018-07-21 lördag

JA dagarna går  ..
trist är det  bara för denna värmens skull
orkar ingenting  .. gör det som måste göras 
vattnade blommorna på balkongen denna morgon ..  innan solen kommer fram där
 men varmt där redan  .. 24 grader  .. skönt i skuggan
den blommar fin än .. köpte den vecka 20 
vecka 21 var vi till Siljansnäs .. och undrade om den skulle klara sig när jag var borta då
och den var lite ledsen när vi kom hem efter tre dagar
 och den har blommat hela sommaren så fint
i dag är det lördag vecka 29 
Och  i går var det min namnsdag
Närbild 1

Närbild två
Skövdepelargonen  .. mitt namn på den 
Fick den i september 2014 
då var min dotter och hjälpte till att tömma MAMMA,s lägenhet i Skövde
Så 4 år har jag klarat den


skott från den
Den har jag också övervintrat i fyra år
en enkel pelargon .. blir så bara av sig självt ibalnd
Den köpte jag två krukor av i våras nån gång
nejlika


och Solrosen jag fick för en månad sedan 
den kommer med en ny .. men den knoppen och blomman är mindre än den
första stora
men ändå roligt.. aldrig fått dessa blommor att klara sig
MEN den dricker ju vatten som en elefant
Två gånger missat och ändå så har den överlevt  .. TREVLIGT
Lite moln förut vid 10-tiden i morse var det genommulet nästan
men bara ljusa moln då
nu har det glesnat till nästan klarblå himmel
Ett par duvor  i bortre delen av huset  .. så lite suddigt blir det då
Så mina små "husdjur" som dricker lite energidryck här
blandat socker honung o vatten
men dom dricker i vattenbadet också massor
Där är det bara skalet kvar
Har ätit en halv mini vattenmelon till lunch dom senaste dagarna
Och dessa var när jag öppnade datorn i går  .. så söta
Månen sent i går kväll  .. fredag
HEJ  då för i dag
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar