fredag 6 juli 2018

2018-07-06 blandat

Ja då har det varit lite blandat hela veckan
Utflykt en dag
Söderköping
.. trött dagen efter ..
Så stads-besök 
också trött .. men då blev det ändå ALLSÅNG på Träffen på kvällen
Så min kropp den är som den är
lite sliten just nu
MIN fina blomma ändra färg då och då men så fin
Tisdag i SÖDERKÖPING
Denna var i en kruka vid en gata där utmed kanalen .. 
eller det var två krukor en på varje sida om vägen där
Först åt vi lite mat när vi kom dit vid 12-tiden  .. PAJ blev det
sedan vandrade vi runt  .. det vår då vi såg dessa fina blommor
sedan blev det glass på GÖTA GLASS ingen kö och billigare
på samma gata där
Fina båtar i kanalen
Ett ombyggt silo 
SÅ där såg det ut för TIO år sedan 
VAR där med släkten då och samma datum som i år
Uppifrån utkiken .. var inte att tänka på i år
Glass i stora lass .. en av dom två diskarna
Min i den gula skålen  .. så  dom andras glassar
För TIO år sedan en parglass på Smultronstället då
Så kaninerna vid kanalen
och för tio år sedan
Utkiken i år
DÅ tog jag bilder uppifrån  
var inte där uppe i år
Efter vår trevliga dag vid Söderköping åkte vi till 
DOLLARS STORE
där handlade jag lite av varje  .. dessa runda  skålar 
och så fick mina ORKIDÉER nytt i onsdag
Blev bra
Gillar tistlar  .. vid kanalen  på väg till bilen
SÅ åkte vi till Norrköping och lämnade av en person så åkte vi hem och förbi ICA
för mat måste man ju ha
Mums med mat
Vilodag .. men planterade om  orkidén 
den vita har inga blommor nu  .. men den andra desto flera
Så blev det TORSDAG
en måsunge utanför
JAG  plockade om i mitt skåp 
muggarna tar ju plats  .. köper lite för många
nej då  .. men dom blir fula en del och vill inte kasta
Det blev STADS-TUR då 
på väg hem fotade jag denna skrattmås
Det var raketpost i går  ..  oj vad det farit iväg långt
Så bakade jag en paj senare på dagen 
och den blev god .. vinbär är det  .. lite lite men det gick bra ändå
OCH petunian den överraskar med sina färger
Den är så fin
SÅ blev det kväll 
och jag fick gå själv CH var borta och IB har ju sitt onda men och sin axel 
så hon kunde inte

MEN så bra det var
BAR lite för högt ljud för min del
ALLSÅNG på TRÄFFEN med två trevliga tjejer och  några inhysta gäster
det börjar med lite snack
Mixerkillen satt bredvid där jag stog
Två maskotar
Så tamburin man från stan här och 2njoy
Så han jag ville se
Gillar han
DOM ska tävla i nån tävling .. fattade inte riktigt då
Dom är i final till nästa P4 nästa med låten Ingenting som dom sjön
Så EDITH en Nyköpingstjej hon är aktuell i NYMOS uppsättning av MADICKEN
Det hörde jag inte då men lästa i SN i dag
SÅ Patrik Isaksson men inte sjöng han nån låt som passade mig
Men gillar han ändå lite
DÅ är det FREDAG
I dag ska det bli fika härpå em
 med
Tre små gummor 
Ja det ska bli trevligt
DET ska bli vinbärspajen och några kakor o bullar
HEJ svejs för i dag
MÅSTE ju visa denna 
TROR det är i NORRKÖPING
för när vi var i SÖDERKÖPING för tio år sedan var vi inne i Norrköping också 
och gick runt i nåt form av museum 
Tror jag det var om jag inte minns fel
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar