onsdag 11 juli 2018

2018-07-11 Onsdag

Ja tiden går .. men här är det trögt
Värmen tar kol på mig
Var till ICA per cykel i går
Handlat inne gick bra men så hem i värmen
men det går fortare med cykeln och hade inte så mycket i går
Träffade Sixten på väg dit
Han kollade in något
Rödklöver utanför ICA   eller på andra sidan gatan vid skogskanten
Recept i Hemmets Journal  i tisdags
.. det ska jag prova  .. havrekakorna
Liten liten snigel .. den kom fram när jag rensade vinbär jag fått av bästa CH
 och rabarber fick jag också
Så här är lite som ska åter till henne
Fick ju 10 lykt-ljus också
Fint kvällssken  i  måndags kväll  med en mås 
Inte bra kort .. fotat från datorn  .. inte lärt mig ta skärmbild där än
Detta lilla kryp lämnade ett visitkort  .. filmade den lite
men måste ju gå via Youtube .. och det vill jag inte
så då får det bli så här
Den är så liten så den rymdes på min ena lilla nagel
Nu bor den + en till på balkongen ..
Den bilden som jag visade förut här i dag
Gassigt i dag .. 30 grader på solsidan klockan 09,00 
och 22 då på skuggsidan vid balkongen
NU 24 vid balkongen  och klockan är 11,30
Ja ja denna sommar  inte bra för mig och bönderna som kommer att sakna 
foder till sina djur i vinter
Bären innan dom blev rensade
Nu är dom i frysen
Och jag tackar för i dag
för min RYGG är inte ok i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar