torsdag 12 juli 2018

2018-07-12

I går och i dag
Hejsan .. ibland händer det mer än man  kan gissa

En geting dricker vatten i mitt lilla insektsbad
Fika hos grannen i går och kollade hennes KRASSE
En  närbild
Någon matade fåglarna borta vid tennisbanan
 jag ser detta från balkongen
Kvällsmoln på framsidan
Klockan 17,09 blev det varm macka med sardiner och ost 
 M U M S
21,19  får jag se denna syn  .. hörde via FB i går att den var över Oppeby    det som ligger en bit  på ena sidan av stan mot Eskilstanavägen ut
Så nu är den här över BRANDKÄRR
Jag fick zooma fullt för att få en ganska bra bild där på kvällen
DEN seglade iväg över träden och försvann  .. 
troligen bort över STENKULLA och vägen bort mot TROSA-HÅLLET
Undrar om jag varit ute en stund tidigare om jag sett den  på närmare håll då
...   kanske kanske inte  ...
Trevligt var det ändå

TORSDAG
08,24  var vaken tidigt i dag
Nostalgi  .. skulle bara kolla om dom höll att sitta på .. från husvagnstiden
låg i bilen .. bra att sitta på vid utflykter
09,41  .. nu var frukosten uppäten .. kryssen lösta
Då såg det ut så där när det var klart
EN skata
En kaja

Och duvorna såg jag denna morgon
så alla "gråpysar" som far runt i häcken och inte är still en sekund
 OCH nu är det många moln på himlen
 Men det rör sig en hel del på den fronten
Lite mindre nu än för bara en liten stund sedan
NU är klockan
                                                                         11,20
HEJ svejs för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar