lördag 17 augusti 2013

17 augusti

I går  sände jag iväg 60 av mina virkade KATTMÖSS  till Norrtälje KATTHEM

DET har varit en hel del med flytten  ..  så därför är jag inte här och skriver varje dag ..
OCH nu en tid framöver blir det ännu glesare då jag ska bo 14 dagar i min väns lägenhet  ..

OCH SE .. jag är inte så modärn att jag kan använda min mobil .. som många andra gör.. inte har jag en lapptop heller .. URAN bara min fasta DATOR ..
                                                     Så här kan jag inte heller göra

                                                              EN datakram kan ni väl få


JAg var på stan en sväng i går ....  på gågatan fanns denna gigantiska växt
PÅ torget var blomsterkillen åter efter semestern . JAG köpte en bukett astrar till min väninna Karin .. som varit lite ledsen några dagar då sonen  är sjuk .. två dagar för sin pensionering får han en lindrig hjärnblödnig .. FY säger jag .. men nu är han hemma på nätterna .. på dagarna på lasarettet .. så det är ok .. Men synen är inte siktigt bra än ..
DÅ tog jag kort på denna fina ROSA DAHLIA  

JA så det kna bli ..
HOS Karin får vi se nåt lustigt..  ÄR det en SKOTTE .. eller varför är han klädd så där .. ser ju ut som TAKARBETARKILLEN har kjol på sig ........


HEMMA går jag in på kattsajten .. KUNDE inte låta bli att låna denna kattbild ..
                                            DEN ÄR JU BARA FÖR söööööt ..


                                        I en list där jag går förbi ser jag denna SOLROS  .
                                        men det blev kort från baksidan .. ville ha det så ..

I flera dagar har jag försökt fått ut denna malen som irrat sig in i vårt trapphus .. I GÅR så fick jag äntligen tag på den .. SÅ nu är den ute i det fria igen ...


VIDAREKOPPLING  får jag väl göra på min telefon nu ett par veckor .. för jag ska ju bo hos vännen .. i han slägenhet .. tills jag får flytta in  i min nya.. som det troligen inte blir förän den 7 september .. men jag borde få nyckeln den 2  .. så då kan en väninna som har bil hjälpa mig köra lite kartonger och blommorna .. STAMBYTET börjar ju på måndag   SÅ i dag och i morgon SÖNDAG ska jag tömma badrummet här och delar av köket . och hallen ska också tömmas..

 SEN blir det liv och rörelser här .. så skönt att jag fick bo i vännens lägenhet .. HAn är i DALARNA i 10 dagar .. sedan får vi se hur vi gör .. om han blir hemma några dagar och sedan åker till sin dotter .. där han tillbringar mycken tid med barnbarnet .. nu börjar hon i skolan ..
 SÅ då behöven han inte avr där lika mycket ..e ller kanske det blir någon form av inskolning.. då får han väl hämta henne då .. FÖRESTEN.. dom börjar ju redan på måndag .. då är han ju borta ..

JA HA:: SAMMA tråkiga strul på sidan .. så ni får URSÄKTA EN DEL FEL .. rulla med bilarna hela vägen upp eller ner för att fel är lite jobbigt ..

FATTAR NOLL varför det är så här .. VET inte vad jag ska göra .. eller hur ..
FÖRUT SÅ var det FEL några dagar ..sedan blev det bra .. MEN INTE NU ..

JA SÅ ÄR DET .. så kanske det förblir .. VET EJ ..

SÅ NU ALLA GOA VÄNNER .. HA överseende med mitt mer eller mindre långa bortavaro .. inte mitt fel .. UTAN det beror till största delen på STAMBYTET och att det ska bli flytt i månadskiftet .. MEN JAG SKA FÖRSÖKA komma hit till LÄGENHETEN lite då och då ..
då kan jag skriva lite

HEJ SVEJS FÖR NU go vänner ..


SJÄLVPORTRÄTT  från en datatkurs en gång ..

 
  

4 kommentarer:

  1. ♥♥
    Oj så mycket att läsa och titta på...mössen var söta,,,
    Datakram tillbaka,,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA mössen är söta och omtyckta ..

      Radera
  2. Lycka till med allt. Det blir ju lite jobbigt för dig det också.

    Men allt ordnar sig ju alltid till sist. Man kan bara vänta.

    Fina bilder

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA det blir jobbigt och samtidigt ska det bli trevligt med nytt .. fast jag egentligen inte ville det från början .. MEN NU SKA DET BLI TREVLIGT ..

      Radera