fredag 9 augusti 2013

MIN dikt om flytten

Detta är huset jag ska flytta till


MIN flyttdikt

Packa .. packar .. saker jag gör
Men varför
Jo hyran snart blir för hög
så min ekonomi blir trög
Så ett stambyte dom ska göra
då vill jag inte detta ljudet höra
men flytta jag skulle göra ändå
för ekonomin blev svår
Jag inte vill
men pengarna räcker inte till
DÅ en flytt jag måste göra
andra toner jag sedan får höra
Hoppas inget mig stör. där
för då blir jag sur o tvär
Men mycket vill till
innan jag  klaga vill
Men om det blir för mycket liv
Kanske jag tar ett kliv
Och ringer på dörren där
SÄGER .. NI ställer till besvär
HOPPAS att det jag slipper göra
för jag vill inte att folk ska störa
Trevligt jag tror det ska bliva
runt i nya områden jag ska kliva
Snart är den stora dagen här
DÅ blir det flyttbesvär
För var ska alla sakerna stå
det blir en annan fråga då
Nytt det är
med allt vad det innebär
Ett rum mindre  nu det är
men det ordnar sig kan jag tro
Hyran lägre blir
det är ju det jag vill
Så andra slipper hjälpa till
Klarat mig själv jag alltid gjort
Det inte alltid gått som smort
Lättare det nu ska bli kan jag tro
när på Ortvägen jag ska bo
lite flera kliv till mina vänner
men kanske nya här
snart jag känner
men inte glömmer jag
mina forna vänner
Lite sorg i sinnet
jag känner
för 32 år är många år
På en annan balkong
jag sedan får stå
DET ska nog det också gå
Kolla fåglar
eller barn
till jul kanske en gran
Snö och vind
en liten tår trilla på min kind
Men det är bara en skimär

Men ledsen jag faktisk är
jag har trivts väldigt bra här
Det ska nog bli
samma där
TÄNK ändå
vad livet kan
göra med oss
när man inte är två
För två man behöver vara
för att denna höga hyra klara
NU nya tider det är
Och jag är åter kär
i en barndomsvän
som jag kände för länge sen
Vi varsitt boende har
pramenader ibland vi tar
eller äter mat
på mina fat
Andra tider det är
han bor där
jag bor här
Vi ses när vi vill
så ligger det till
HEJ och hå
så kan det gå
flytta jag ska göra
för att ekonomin inte förstöra

2 kommentarer:

  1. Lycka till med nya hemmet,,,,,,,,,,jag är installerad i mitt nya,,,,

    Må gott,,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa så jag ösnkar jag var det .. med tanke på stambytet som börjar den 18 ..

      Radera