fredag 9 augusti 2013

Mulen fredag den 9-8


 
I går tog jag en åpromenad

Vilade lite i packandet .. känner att fibron tar stryk ..
Molnigt var det .. så sista biten blev lite rask .. för det kom regnstänk
Började på Kyrkogatan  går ner mor ån .. stannar vid ANNALINDS plats .. så fint där i år .. som det brukar ..
FORTSÄTTER ..
MIN mås var där vid sidan om LAXTRAPPAN .. tror det är samma mås som alltid brukar vara där .. den är ju så fin ..

UT från kanten hänger denna växt med en humla .. humlan flög runt där i alla blommorna .. svårt att ta bra kort .. det är ju ett räcke där.. som tur var .. för annars hade jag väl farit ner i ån ..
GÅR VIDARE ..

NU har jag gått runt en bit utmed ån .. ÄR vid PELLES LUSTHUS .. där är detta träd med nåt konstigt  på..

UNDRAR vad det är .. allt är rödaktigt som fint sågspån och spinn i och runt hålet.. SÅG inte alls trevligt ut ..
GÅR upp på gatan .. går en bit .. över ån ..  så ner på åpromenade på andra sidan ån  .. dår ser jag lite trevligare saker ..
DET ÄR STADSVANDRING  varje dag kl, 12,00 .. den utgår från torget.. med en guide ..  JAG fick bara se det så där  från andra sidan ..

PÅ vissa håll utmed den promenaden spelas det upp små cenar från medeltiden .. det är ju det denna stadsvandring handlar om .. Inte gått med på några än .. kanske skulle göra det en dag ..

DÄR satt denna fina dam på en stol .. UNDRAR om inte det var tungt med  denna peruken  .. DEN SÅG VÄLDIGT TUNG UT .. men jag gick vidare ..
nu kom det regnstänk .. så jag ville hem ..

REGNSTÄNK i ån ..

ANDUNGARNA är stora nu ..

VÄXTER vid Magnoliaparken .. snart gått en runda runt ån .. 
denna delen ..

ÅN från ett annat håll ..  lite vatten i denna delen ..

NU är jag åter vid ANNA LINDS PLATS  ..  NU har jag gått runt ..

En del av ån .. där jag började ..
NU har jag RYGGEN åt ANNA LINDS PLATS 

HEJ SVEJ .. tråts det mulna vädret blev det en skön  stunds avkoppling i packandet .. 
 I DAG FREDAG  .. blir det åter en vilodag .. men ska fika med vänner  .. borta ..  SKA bli skönt ..
HA DET SÅ BRA ..

Fortfarande strul med sidan .. så ser det konstigt ut .. så är det inte mitt fel
Kopierat från min ICABLOGG ..

HEJ SVEJS ..
 

2 kommentarer:

  1. Det ser inte konstigt ut. Det är jättebra. Det verkar vara ett trevligt område du bor i där du kan ta så många fina bilder.
    Men där kan du väl gå även när du flyttat om jag förstått det rätt.

    Här skiner solen nu, men annars har det varit lite småmulet idag.

    Ha det gott

    Kram

    SvaraRadera
  2. HEJSAN .. JO jag kan gå där sedan också .. men det tar 20 minuter att gå från det nya .. till där jag bor nu .. härifrån ner till ÅN tar det bara några minuter .. men det finns å-promenader på närmre håll .. åt andra hållet..
    NYA platser att utforska blir det då ..
    NU på em är det kanonvarmt.. 27 grader på balkongen .. så solen kom hit igen ..
    MÅ SÅ GOTT ....

    SvaraRadera