lördag 24 augusti 2013

HEJSAN den 24 -8

Inte mycket att visa .. ett tomt.. mer än tomt badrum .. dörren var stäng och tejpad.. öppnade lite försiktigt ochh tog ett kort bara så där rakt in ..
Så lika dant i vardagsrummet..  VAR ute på balkongen och vattnade ..

Blä.. för allt detta med STAMBYTET .. TUR jag har vännens lägenhet att vara i ..
HAn är hemma över helgen .. NU är han  en sväng till OXELÖSUND med sonen .. JAg kollar läget här hemma..
SEDAN ska jag kolla när min dotter och mannen och runt 1000 andra pesroner
springer SN-LÖPET  här i stan  

JAg ska fota lite och kolla deras väskor ..
I gär kväll var jag och en tjej och kollade på skönsång .. underbart är kort .. en låt av Monica Zetterlund.. liksom alla låtarna som hon sjöng i går .. toppen väder i en toppenliten trädgård .. VID PROSTEN PHILS GÅRD vid ALLA HELGONA KYRKA i NYKÖPING   Massor av folk .. det var fullsatt i denna lilla trädgård ..
så var det utställning av tavlor och annat hantverk ..
Bland annat detta pärlbroderi .. halsbande var så fina ..


Var i grannens koloni häromdagen .. tog detta kort då ..
DETTA är min vy när jag tittar ut genom fönstret till vänster .. GRANNENS koloni ..
JAg fram är järnvägen .. men den stöt mig inte ..

En kråka var utanför det ena av dessa två hus som är där vid järnvägen .. när jag gick iväg i dag ..

Så lite fallfrukt i form av ett träd.. som ramlat ner i ån .. det växer i ån på en väldigt lite holme.. elelr är det stort rotsystem till trädet.. VET EJ

Samma tokiga strul när jag ska skriva .. så det blir som det blir.. HEJ SVEJS
 JAG mår bra .. men vill ha mitt egna hem snart .. som troligen blir den 8 september .. om inget under sker nästa vecka .. HEJ DÅ go vänner

6 kommentarer:

  1. Hej hej,,,hoppas allt är bra,,,så roligt att läsa och titta på allt i din blogg. Var rädd om dig...Kram

    SvaraRadera
  2. HEJSAN.. ALLT är bra .. bara att jag saknar mitt egna boende.. men det kommer om inte förr så den 8 sept.. JAg vänta.. NU hemma och kollar läget.. sändag fm

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt går bra med stambytet..................

    SvaraRadera
  4. Tror det.. dom är här just nu .. i köket.. jag är i mitt extraboende så mycket som möjligt..HEmma nu m´åndag den 26 kl, 14.35 och kollar läget .

    SvaraRadera
  5. Tiden går fort så snart är du på plats. Fina bilder. Håll ut

    Kram

    SvaraRadera
  6. TACK .. eivor.. jag det närmar sig..

    SvaraRadera