tisdag 21 juli 2015

Åter här

Började skriva i går ..    det har strulat en del ...

VARIT lite för mycket av annat slag  .. så därför har jag inte varit här .. och ibland får jag inte till det som jag vill ...
NÄSTAN så jag skäms för att det varit så lite tid för detta skrivande
IBLAND blir det bara så .. dåligt väder .. då mår inte jag och FIBROMYALGIN  SÅ  BRA .. städa själv fick jag göra ..
vems felet var att städningen uteblev .. VET JAG INTE .. kan vara mitt fel .. för hon var här när jag inte var hemma .. strunt i det nu .. det är ett annat kapitel .......

ONSDAG den 15 juli .. var en MÅSTE SVÄNG på stan ..
ETT oundvikligt ärende som måste göras .. även om jag inte ville  ..
DET är också ett annat kapitel ..  STADSBRON mitt i stan över ån ...

Torsdag 16 juli  MÅSARNA är på marken nu .. nedanför  balkongen .. och det har varit lite tjo o tjim den senaste veckan .. nja .. mera 14 dagar har dom varit häromkring..  
UNGAR är detta

 En av alla måsungarna ...

FREDAG den 17 ...juli
Bakade lite på fm .. så handlade present till mitt 24-åriga barnbarn som fyllde år den dagen ..
Sockerkakorna ska delas .. och med till KATRINEHOLM dit vi var i lördags .. den 18 juli ..
Vännen hämtade hyrbilen .. och så var han på sitt äventyr.. dels till röntgen  .. för han har ont i ett ben .. jag var på kalas.. till barnbarnet  .. så hem vid 19-tiden .. jag hade cyklat ..
kalaset var bra ..

GOD bakelse kan man väl kalla det för .. mumsigt var det .. innan det hade vi delat på en RÄKBOMB .. vi var bara 6 personer där då ..
JUST DET .. cykeln gick sönder då ... på hemvägen  .. blä sa jag då ..

Vajern  GICK  av i Stockholmsbacken .. GÅR den upp i all fall .. så nu måste jag laga det .. runt 400:, kostar det .. när jag ringde o frågade..

LÖRDAG 18 juli
NU är vi på väg mot Katrineholm  .. tror ALDRIG jag sett så mycket vita bollar eller kuber som det är här .. på nästan alla fält mellan Nyköping och Katrineholm var det dessa vita kuber .. i massor ...  i år var det mest kuber
DET regnade på morgonen .. men sken upp när vi åkte .. ..

NU hos min SYSTER och lilla KICKAN nyfriserad var hon .. äter på ett litet ben hon fick av mig .. FÖR innan vi kom dit var vi till ZOOBUTIKEN och hälsade på min vän  MIA som numera är ägaren där .. efter att mannen som ägde den förut .. hade gått bort i våras..   ..
SÅ blev det en god paj .. som Syster Gittan fixat till .. så till hennes KOLONI .. som hon bara har haft sedan i våras..  .. en trevlig promenad blev det dit  ... SÅ hem till henne en stund och fikade och åt av sockerkakan som jag hade med mig .. förutom en fint målad disktrasa .. och godis till hunden .. en TOYPUDEL  är det ... men undra hur det stavas .. ..
 VI var dels till JYSK där blev det några blockljus ..
så till LIDL .. där jag köpte toapapper och sminknäsdukar i kartonger  .. köper det i stan .. men ville kolla där när vi var där i närheten  .. så då var det fixat ..
PÅ hemvägen for vi lite hit o dit .. så förbi SKAVSTA  och kollade på flygplan ..
hade tur att få se flera  och fallskärmshoppare ...

 Hoppare ..

Plan på väg ner .. och två andra gick upp .. så lite väntan blev det ..
SNART på väg upp ..

EN helikopter fick vi också se ..
SÅ hem och vila .. för nu var vi trötta  .. kvällsfika blev det och en bit av den goda sockerkakan ..

SÖNDAG den 19 juli ..

JUST det ...
HIT åkte vi och hälsade på en del av mina gamla campingvänner  .. otur bara ett par som var där just då ...   vädret var trist ..
VI åker  lite kringelkrokar   .. och hamnar i Åby .. körde genom Kålmårdsskogen  .. så fint där på många håll  .. så mot hemmet .. så småningom .. åt MACKOR på ett ställe som är kända för STORA köttbullemackor  eller falukorvsmackor .. eller äggmackor..  Jag tog en liten äggmacka .. men så god den var .. stekt ägg  ..

MYCKET fina antika saker  fanns det där .. lite kyligt .. så vi satt inne ..
Musik var det där då .. utanför ..
BLIR lite sur .. bilderna blir inte bra ....  om det beror på att jag fotade med MOBILEN denna dag .. brukar inte göra det .. men LÄMNADE in Kameran på ELGIGANTEN innan vi åkte .. för trodde inte vi skulle hinna hem innan dom stängde .. och fel på den ..
en hel del grå fläckar i skärmen .. och dom syns på korten .. inte alls kul ..

En gammal tv med Lennart Hyland   måste vara nåt band som gick där då ..
men trevligt var det .. inget ljud som störde .. 

EN skrivmaskin  och en symaskin ihopkopplade på nåt vis..
Jag fattade inte vd tjejen sa när jag frågade ..
men det var nåt med att man fick trampa  den .. kul såg det ut .. 
  
MÅNDAG vilodag  ..


VAR och handlade i dag .. tisdag den 21 juli  ...  då mötte jag en bekant ..
HON hade skaffat en NY söt lite katt  ...

NEJ nu får det räcka för i dag ..

HEJ SVEJS ....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar