måndag 13 juli 2015

NY VECKA

HEJSAN

JA vad ska ske då .. 
 Vet ej .. tar som jag brukar  dagen som den kommer
Jag virkar  .. kattmöss förstås .. nästa omgång ska läggas upp ..  
SÅ kanske jag ska till K-holm på lördag .. tänkte ta med lite då .. 
Hälsa på i en butik som har köpt av mig förut .. så till syster Gittan om hon är hemma ..
ska kolla upp det .. kolla hennes nya kolonilott ..

I GÅR SÖNDAG VAR DET DUBBELKALAS .. så trevligt så ...

JAG ramade in kortet direkt när jag tog det  .. TYCKET det blev lite kul .. 
TRE fina fönster i deras NYA dörr .. och fina fönster i villan ..

DET övre fönstret .. molnen började hopa sig då  .. innan var det nästan för varmt .. satt i pergolan .. eller uterummet som dom har fixat till så fint  .. fin matta på golvet var det  nu  ...

EN fyrfota vän var också med på besöket .. och mattan syns där ...

En av växterna i rabatten ......

DUBBELKALAS .. då blev det dubbelt upp  med presenter ..  från mig ..
Innan kalaset hade jag varit förbi en bensinstation och sänt iväg ett paket .. som skulle med Schenker .. och där fanns en betalstation .. som skrev ut  adresslapp .. knacka in alla uppgifter .. men det gick bra  .. NU HAR JAG LÄRT MIG NÅGOT NYTT IGEN  .. och billigare än posten .. halva priset ungefär ..  nästan 3 kg vägde det  .......

Paketet som ska iväg  .. men nu är det på väg ..

När paketet var sänt .. så fick jag vänta en stund på att dottern Lena skulle hämta mig ..
för vidare färd mot SVALSTA .. där var detta hus med snickarglädje på ..

Så fint det är med en del gamla fina hus ..

Anita som fyllde år för ett par veckor sedan .. men firade nu ihop med mannen  .. här öppnades ett paket .. PUSSEL var det .. och så ser man dörren från utsidan .. med dom små fönstren ..

OCH tror ni jag kommer ihåg vad denna växt heter .. nej inte alls .. MEN bären är bara så blanka och fina  ..  så blanka bär trodde jag inte fanns  på växter i naturen .. ser polerade ut ..

DET var dagens notering
HEJ SVEJS gott folk  ..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar