torsdag 23 juli 2015

MOBILKORT

INTE ALLS KUL ..

MIN kamera är inne på reparation .. inte trevligt med svartgråa fläckar på korten .. NÅT fel har det varit ett tag .. men i helgen blev det ELGIGANTEN där jag får lämna in den för vidare transport till den som ska titta på felet ..

MOBILKORT på gårdagens kattmöss ..
virkade dom för det är det bästa botemedlet .. när jag är ur humör ..
SÅ AVKOPPLANDE att virka ..
I går var jag lessa på allt ..
DATORN hade strulat på morgonen .. så inte kunna fota som jag vill .. för MOBILEN .. den är för dålig zoom på  och suddiga blir bilderna .. så krångligare att lägga in dom så jag kan lägga upp dom på FB eller på hemsidan .. Fram med en sladd in i USB-uttaget  och svidare ..
Thumbnail .. VAD tusan är dessa kort till för .. DET är i mobilen ..
SÅ två olika mappar med kort finns det ..
MEN vad ska dessa användas till .. dom är ju så små..
 
NU gick vännen och hjälpte en kompis ..  
VÄDRET är gråmulet 15 garder .. duggregn emellanåt ..
KLockan 21,09 i går kväll .. kom solen fram en stund ..
det hade varit blåsigt och gråmulet nästan hela dagen ..
VAR och handlade häromdagen .. DÅ träffade jag denna söta kissunge ..
EN bekant som skaffat en ny katt .. efter att hennes förra lämnade jordelivet ..
SÅ söt den är .. ska vara innekatt men får gå ut på promenader ibland ..
DETTA mobilkort blev hyfsat .. för då gick jag nära ..
DET här blev också bra .. FÖR då gick jag också nära ..
Men att ta  ögonblicksbilder .. det går inte bra med mobilen .. den stänger ner sig efter en stund .. så ska den vakna  .. ja ja .. bättre än ingen kamera alls .. den andra kommer väl åter .. snart hoppas jag
 
KANSKE kan ställa om mobilen så den är vaken längre .. men då drar den mer batteri .. och batteriet får jag ladda varje dag .. Så det får vara som det är tills vidare ..
Kameran kommer åter eller en ny blir det  ..
BARA ATT VÄNTA och se vad det blir
HEJ SVEJS go vänner i dagnes trista väder ..
 
 
 


 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej

    Tack ska du ha. Det ordnar nog upp sig.

    Söt lite kisse den och bilderna blev ju jättebra.

    Jag får svarta små "korvar" i minakamerabilder men bara mot blå himmel. Ska lämna in den också innan det blir värre.

    Ha det så bra i denna konstiga sommar.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN EIVOR.. ja konstig sommar .. mina fläckar syns mest mot blå himmel .. och det fotar jag mycket .. Så nu lämnade jag in den .. innan försäkringen går ut.. FÅR hålla tummarna att jag får en ny kamera.. HA DET SÅ BRA ..

      Radera