onsdag 1 juli 2015

NY MÅNAD

 JA ny månad är det ..
OJ vad tiden går..
DENNA bilden togs i går .. på min stadstur . MITT I STAN
vid ett bygge .. på andra sidan av gatan .. vid denna trottoarkant ..
 man kan tro det är en fin trädgårdslist .. men icke sa nicke .. en gata .. 
MEN det är ett bygge mitt i stan .. gatan är avstängd  ..
JAG var på samma gata och KOLLADE  eller provade ut nya glasögon
SÅ om 14 dagar om jag har tur .. annars en månad .. semester ivägen där ..
BLIR det NYA GLASÖGON och fattigare på kontot ..
MEN den som spar han har  .. jag sparar för  saker som kanske måste köpas ..
nu blev det dags för glasögonen
ibland en hyrbil .. det ska snart bli det också .. lite ÅKA RUNT en helg ..
När jag var hos Karin i går .. såg jag .. just när jag var på väg hem ..
Men inte lätt att ta kort  ..TRÄDET är JÄÄÄÄÄÄÄÄTTE högt
Men mitt i sitter den  .. HACKSPETTEN ..
DÄR är den i nederkanten på grenen .. JAG fick zooma nästan full för att få den på kort..
MEN inte lätt i detta grenverk .. Men jag såg den en bra stund med egna ögon ..
 Men snabb var den  .. där den for runt bland grenarna ..
 I DAG slöar jag
HA DET GO VÄNNER ..
MOLNIGT i dag ..
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar