torsdag 9 juli 2015

Mulet denna torsdag .........

HEJ SVEJS  ..
ÄN det ena än det andra .. sol .. storm .. regn  .. blåst ..  mindre eller mera blåst .. lite regn .. ibland störtskur .. så sol .. lite moln eller mycket moln ..
JA JA  vilket blandat väder det varit sista tiden .. man får ha tur om man går ut och inte blåser bort  .. eller får en regnskur på sig..
SÅ jag håller mig inne .. lite måste man gå ut ..
 Vännen varit här ett par dagar  .. det blev bara en handlarrunda . för oss .. sedan for han iväg i en av dom där nya körkortslösa bilarna .. som en kompis har .. MEN som han sa när han kom åter .. NU har jag åkt traktor .. ljudet är jobbigt .. stötigt är det  ..  men man slipper gå ..
JA ja .. och man slipper regnet ..
MAN kan kalla det TUR när jag fotar  .. för i morse hade KAJORNA MORGONMÖTE  ..
när jag tittade ut ..
För detta kan man kalla morgonmöte  .. klockan var 09,30
JAG var nyss uppstigen .. kollade ut ..  som jag ofta gör .. då ..
NÄSTA gång var dom borta ... 
 SAMMA  SAK I GÅR .. då hade jag också tur  .. OCH tur måste man ha när man fotar fåglar  ...
och djur ...
 
ATT få till en  bild när en fågel dricker .. inte lätt .. ibland lyckas det ..

Så stod den där en stund  .. skuggan i vattenpölen  .. mysigt tycker jag ..

I går var det dags för måsungarna att lämna boet  .. DET var fullt och rörigt en stund på innergården ...

Några satt och spanade innan dom flög ner på marken ..

Även kajorna har sina ungar ute nu ...


Två måsungar ..


I dag sitter jag här med en mugg fika .. inte ofta jag tar fikat här .. men i dag blev det så ...

BRUKAR inte visa personer  ..  men visar att vännen löser korsord på balkongen  i tisdags då var det soligt men stormigt  .. detta var efter handlarrundan  ...

HÄR förste bärare  ..
I dag är han på " SLÄKTTRÄFF" kan man kalla det för .. för barnen som bor i NORRLAND är här och hälsar på .. eller i NORRKÖPING är dom ..
 SÅ därför for han iväg ..
ATT vara särbos är både  trevligt och småjobbigt .. men trevligt för det mesta .. telefonen finns .. jag mässar bilder om han är borta för många dagar .. då vet han vad som händer här .. så ringer han och talar om hur det är där .. för han gillar inte att mässa  ..

Här kom det en störtskur .. fotade genom balkongdörren .. för då slog det in på balkongen så det stänkte även lite på fönstret  ..

DÄR frodas det ..  på balkongen  .. pelargonen är från Skövde .. MAMMAS kallar jag den för   .. det har jag nog sagt förut .. mamma gick bort i aug. 2014 .. och min dotter tog hem blomman när lägenheten rensades ..  och nu är den så fin ..  Lite tufft är det nu .. nu är båda mina föräldrar borta.. men  knappt 90 år eller 91 år .. då är dom eller var gamla ..
NU får det räcka för i dag ...

HEJ SVEJS alla som läser det jag skriver .. HA DET SÅ BRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar