söndag 5 juli 2015

OJ vad slö jag är

VÄRMENS FEL ...........

FÖR över 25 då är det för varmt för mig .. I går 35 grader på balkongen ..
Så arbete    det  är det minimalt av  .. förresten  .. det är det mer eller mindre för jämnan  ..
för jag är en GLAD PENSIONÄR  ...
JAG GÖR DET SOM FALLER MIG IN ....   Men ibland  är det en del MÅSTEN också  ..
för att livet ska flyta på .. I DAG satte jag igång en maskin tvätt  ..
OCH en maskin disk också  .. FÖR övrigt är det stilla på ATT GÖRA SAKER

FINNS LITE RÄDDNING  ..  I värmen  .........

 NEJ FEL .. blommorna måste ha vatten  .. jag måste ha mat  .. SÅ lite saker händer  ...
Jag virkar .. löser lite korsord .. tar några kort från balkongen .. om jag inte går ut  ..
och i denna värme blir det inte mycket utgång  .. för jobbigt .... 

I FREDAGS  blev det en MÅSTE-PROMENAD  ... postade ett brev  .. åter till min syster ..
hon håller i  arvedelen med alla papper från när MAMMA gick bort i Augusti 2014 ..
NU ska arvet delas .. det lilla som fanns .. hon har väntat på att deklarationen skulle bli klar .. och nu är den det .. DET BLIR VÄL SOM EN DEL KALLAR DET  ..  KAFFEPENGAR .... visste att mamma inte hade några pengar .. och att dela på oss 7 syskon och hennes bortgångne mans släkt ..  så då blir det inte mycket kvar ... TRODDE inte det skulle bli något alls  ..

JA ja så är det  .. snart blir det väl samma som  från min pappa .. om han hade några pengar vet jag inte .. det är bara att vänta och se ..

EN KAJA  hade hittat en chipspåse .. där var det bekymmer en lång stund ..
men det får räcka med ett kort ..

EN annan kaja hittade nåt ätbart på gräsmattan .. snett nedanför balkongen ..

DOM här var roligare att fota  .. och stå och titta på  .. oj vad dom for runt där ...
vid sidan om cykelstället ...

HÄR blev en UNGE matad  .. precis nedanför balkongen .. nästan under den  ...
dom är ju för mysiga  ...

EN måsunge har trillat ur boet lite för tidigt .. här försökte den gömma sig ..
när jag var på min postrunda i fredags ..  2 - 3 portar bort  är dom .. eller den var där ...
PÅ hemvägen tog jag en sväng innanför kullen där måsen var  ..
där var denna blåklocka som är så fin  .. en ända var det där ...

EN STEN var det där .. mesta delen i kugga  .. sandbad där  .. många finkar var det där  ..  både på och runt stenen ...

NEJ  .. nu får det räcka  .. jobbigt att sitta här i värmen och tänka .. det går trögt  .. tror hjärnkontoret har tagit ledigt  ..


HA DET  .. HEJ SVEJS ...
 

2 kommentarer:

  1. Alldeles riktigt man gör som man vill. Helst så lite som möjligt, nej då jag gör en hel del ändå.
    Visst måsta man bryta förpackningen, jag sa det också det måste jag ju göra för att se att det är fel. Men något var det nog för han skulle ringa om det inte fanns något i lördags och han har inte ringt än, då får jag välja en ny vilken jag vill. Så det ordnar sig nog men man blir lite galen. Tur jag har en laptop också men inte lika kul att skriva på.

    Jättefina bilder du har.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ.. Ja du knepigt med vissa butiler och deras regler.. men köper man en sak .. så ska man väl kunna använda den.. är det inte ok.. så måste man ju få byta.. jag är noga med att spara kartonger mm .. till jag vet att allt är ok.. TACK för kommentaren om bilderna.. Dina bilder är också fina .. DU ska se att det löser sig med din dator.. I DAG TISDAG är det halv.. nästan full storm emellanåt ..HA DET SÅ BRA

      Radera