lördag 5 september 2015

LÖRDAG

DÅ  var det lördag då .. 

Veckan har varit blandad  ..  både trist och bara vanlig  .. ensamt har det varit som vanligt  .. men det är så mitt liv är  .. delvis .. jag styr det som jag vill  ..
PRATAR med vännen i telefonen .. går mina små promenader ..
Handlar  .. virkar mina kattmöss .. som just nu mest är grisar  ..
JULKLAPPAR till alla mina KATTVÄNNER ... 
I går blev det en promenad .. till Karin med tidningar .. på vägen dit  ..  så träffade jag ..
NEJ jag såg den bara .. KATTEN som var så fin  ...
 DEN gula den var ju bara så vacker  ..  den var på ditvägen på min promenad  ..
SIXTEN var när jag kom hem ..då  tog jag en sväng bort och kollade om dom var vid bänken ..
JO men vid den INRE bänken satt matte o pratade med en manlig bekant ..
OCH  SIXTEN satt så fint i mattes "korg"  ..

HAN är ju så fin  ....

PÅ väg till Karin tog jag  DEN  "långa" vägen  .. som jag kallar den via ån  .. nu tog jag en extra sväng och gick över den nyreparerade bron  .. vid bygget .. eller   ombyggnaden som är där vid PERIODEN  .. sista tiden har det varit  Träningslokaler i en del av huset ..  och även snickeriverkstad .. förr var det ULLSPINNERI där ..  NU tränar kanoterna där .. forsränning ..
Bild tre .. Himlen speglar sig i ÅN  ..
 Så går jag vidare .. just innan jag går ner mot ån .. då ser jag KATTEN som var först i dag  ...

Så traskade jag hemåt efter FIKAT hos mina BÄSTA VÄNNER  ..
ett GRÅPÄRONTRÄD såg jag   nedanför TRÄFFEN = FOLKETS PARK .
 
RÖNNEN jo den var vid FÖRSÄKRINGSKASSAN  .. DÄR detta äppelträd också är ..
många är det där ..  MEN bara prydnadsäpplen .. små  ..
OCH maskrosen var också där  när jag hade gått en bit till  ..
MOLNEN i bilderna innan .. det var just innan TRÄFFEN  .. då trodde jag nästan att jag skulle få regn på mig .. men det kom aldrig något regn i går ... 
 
JAG går på Baksida om TRÄFFEN  ..  där är en stor fin LEKPARK  .. där sakerna är uppdelade i olika rutor .. kan man nästan säga  .. och en fin liten bergknalle var det också där ...   SÅ kommer man förbi BADET på baksidan ..
och det OMTALADE BYGGET pågår för fullt .. 

Fullt  med byggfolk var det där ..

JA det blev väldigt försenat och mycket dyrare än vad som  var sagt  ..
 JA så var den dagen över  .. Men mådde lite konstigt på kvällen .. DET känns som jag kanske har fått en urinvägsinflammation .. det har jag inte haft sedan ungdomen  .. drucket citronvatten och nässelpulver blandat i vatten  .. det var som fanns eller finns hemma  .. ingen feber .. men känner mig ändå lite småmosig .. MEN det kan också vara gårdagen promenad.. 2½ timme tog den .. och stunden hos Karin  o Lasse den var inte så lång  ..
så det blev en bra sväng  ...

EN vacker blomkapsel på min väg genom ett villaområde ..

DET började med soplämning i sophuset  ..
MEN slutet blev kattpratet  som det finns bilder av på SIXTEN i början av inlägget ..

DET var den dagen det ..

HEJ SVEJS

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag ber att få tacka för mig men lovar titta in på din blogg någon gång då och då.............

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ tråkigt besked.. JAg lider med er ..

      Radera