onsdag 2 september 2015

R E G N mm

 OJ oj vad det har regnat i två dagar nu ...
 SÅ PRATA om att HA TUR MED VÄDRET ...  i måndags ...
DET var inte sol men ändå toppenväder .. varmt och fint  .. SÅ jag tog en TUR TILL KARIN  med tidningarna som hon får efter mig .. en fika blev det  .. SÅ NER till NYKÖPINGS HUS och SVANDAMMEN  .. den kallas så för förr var det alltid ett svanpar som häcka de där .. tills någon SADIST för några år sedan  BRUTALT slog IHJÄL DEN  .. SÅ  HELT ONÖDIGT VAR DET .. stackars svan som blev kvar  ..



DÄR är dammen från stora genomfarten som är där  .. JAG ville se NÄCKROSORNA  ..  brukar försöka  åka förbi där minst en gång varje gång dom blommar .. så fint så där då ...
och fint var det .....
VITA  rosa och röda .. den gula missade jag  .. den är i bortre kanten  ..
VIT NÄCKROS ... SÖDERMANLANDS LANDSKAPSBLOMMA  .....

En vit knopp  .. några röda  .. och Nyköpings hus  .. och fontänen mitt i  ..

VÄNDER MIG OM  .. den stora  SILON  .. bostäder där nu  .. en gång jobbade jag där och tog emot spannmål när bönderna kom in .. med det .. Tror det var 1972 .. -74 .. eller däromkring .. har papper   .. men inte framme just nu  .. 3 eller 4 somrar var jag där ..
Och nu ska det byggas mera hus där  vid kajen .. såg byggen på gång där när jag for förbi  .. BLIR inte så ofta nu att jag åker där ...
Så efter detta  gick jag förbi SLOTTET =  Nyk, Hus ..  skulle gå baksidan .. men avstängt där .. dom bygger där också .. reparationer av nåt slag ..
KOM FRAM till den sk FISKBRON .. OJ då där var HÄGERN  ..


Den försökte fiska .. INGET NAPP  ...

MEN spana gjorde den ...

EN annan vinkel på slottet med dammen framför och fontänen  ...
Så hem då .. men vägen förbi dotterns jobb en snabbvisit  ...

OCH NU är det JULGRISAR på gång för fullt  .. till "mina" katthem  .. OCH det blev ju så bra med bänken där efter ommöbleringen  .. SKRIVAREN och hårddisken .. och lite PYSSELPLATS blev det också .. slipper springa ut i köket  .. JA ja  dagar kommer  .. dagar går .. Tiden aldrig stilla står  ..

HEJ SVEJS för i dag ........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar