torsdag 10 september 2015

Torsdag den 10-9

OJ vad tiden går  .........

DET händer saker och händer inte .. det går med andra ord sin gilla gång ..
NU har det virkats kattmöss .. grisar  för fullt dagarnas alla lediga stunder ..
MEN nu kan jag ta det lite lugnare .. för nu saknas det bara 15 st ..

VÄNNEN kom några dagar tidigare än jag trodde .. med en fin bukett .. VI hade ju inte setts på en månad för att dottern hade skadat foten  .. men nu är det ok .. 

HÄR är det stoppade ..  ostoppade och en ½-färdig kattgris ..
DET är  det jag sysslar med om dagarna ..
SÅ kom då vännen i måndagskväll .. då for vi en sväng med bilen ..

BJÖRKSUND i TYSTBERGA nån stans.. jag och dessa vägar.. inget jag kan .. men fint är det på många håll  .. en FÅGEL-sjö finns det där .. med mååååååååååånga änder ...
.. trevlig liten kvälls tur var det ..
TISDAGEN ............... kom  med sol och fint väder  ..

DÅ blev det PIZZA i OPPEBY .. så trevligt .. vilka stora saker det var  och tunna och goda ..
SÅ VAR vi till minneslunden .. MIN SAMBO hade varit borta i 9 år i går onsdag ..
SÅ det blev 9 rosor där ...
 ........     SÅ for vi  iväg en sväng   ...........

FÖRST en sväng till SKAVSTA och tittade in  planen som kom eller flög iväg ...

SÅ for vi då iväg .. förbi BÄRBO KYRKA .. sedan vidare .. genom en allé ..
DÄR ute på en åker var detta stora träd..    det knotiga håliga är ett  sågat  i allén  
Senare på vägen någonstans  var det tröskning på g ...
Så for vi vidare .. då där när vi tog gamla e-fyran då for tåget förbi där ..

TILL sist hemma i stan .. där det ska bli en NY stor rondell ..  och järnvägsbro .. JUST nu är det väldigt RÖRIGT vid den infarten ...
ONSDAG .. 9-9 Anita hade namnsdag .. och det var då min sambo hade gått bort 9 år tidigare .. .. DÅ hade vi sovmorgon .. sedan CYKLADE vännen hem med Cykeln jag hade köpt beg,  till honom av mågen  .. SÅ promenerade han åter.. så bilen ner mot stan .. MAT på Anna:s restaurang .. .. efter det gick jag till KARIN på fika .. han till sitt ONSDAGSMÖTE som han kallar det .. ett gäng som träffas på ett fik varje onsdag .. han är med när han inte är i Finspång eller Norrköping    .. DENNA gång var han med.. SÅ vi skildes utanför restaurangen .. FÖR sedan skulle han åter till Norrköping.. dels lämna åter bilen som han hade lånat .. sedan vara barnvakt ett par dagar .. JAG .. STROSADE genom staden   i min egna takt .. fotade ROSOR i en park ...

SÅ fint är det där  ...

DÄR var det en inneboende ..

EN halvvissen gul  ..

BARA en kul gren - rot  som kom upp ur marken ..

JAG strosade vidare mot hemmet .. denna satt högt uppe på en taknock på en villa ..

I den långa sega Stockholmsbacken .. där är det många nyponbuskar ..
fina men dom får vara  för min del ..

I DAG tog jag en liten sväng till ICA .. postade ett brev.. och handlade lite ..
så MÅNGA FINA moln det är denna dag .. och varmt och skönt
DET ÄR SEPTEMBER .. snart mitten av .. det kan man inte tro ..
 MEN bara tacka att ta emot ..
HEJ SVEJS  ha det så bra


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar