lördag 19 september 2015

Trist lördag

MEST vad gäller vädret ..

Visst lite tråkigt att vara ensam .. men jag är van .. har mitt att pyssla med så det går bra  ..
VAR i MALMKÖPING i Onsdags
TREVLIGT var det som vanligt ..

GOTT fika som alltid ..
SÅ lotteri brukar det vara .. köpte några lotter ..

MINA lotter  ..

OCH se .. jag vann .. man får välja  ..  skänkta saker  .. jag sa för mig själv ..
jag vill ha svampen .. hi hi  och jag hade tur att vinna  den  .. och ljusen valde också ..

SÅ på kvällen blev det en svampsmörgås ... MUMS så gott  .. 
med ost på och in i mikron en stund  ...

Vinterns studiecirkel ska handla om Härjedalen  ..

FOTADE denna bild på ICA .. köpte två av dessa ljus ..

OCH se  .. dom ändrade färg  .. det är levande ljus .. Så otroligt fint var det  ..
när dom lyser och skiftar i färgerna ..  Fotade det på rumsbordet  ..

SÅ blev det en ny ALGÄTARE  .. och en ny VÄXT .. den är ju så fin  ..
och blir inte så mycket större än den är .. passar bra där i akvariet  ..
Men den nya algätaren ..  han gömde sig
.. på bilden karantän i en hink ett tag .. och blandar vattnet ..
så det ska bli bra innan han kom ner till dom andra fiskarna  ..

LÖRDAG med mulet väder .. solen kommer fram ibland ..
blåser  .. 14 garder

Köpte en ny burk med BIKARBONAT .. men skalet med texten det åkte av när jag tog bort förseglingen på locket   .. den lilla är den tomma burken .. klippte ut texten och tejpade på .. SKA prata med ICA .. så ska det ju inte bli  .. tycker jag ..

HADE fint besök .. häromdagen på balkongen  ..

HAR en beställning på gång  .. få se hur många det blir av garnet  ..
som jag fått mig tillsänt  .. fyra klara  .. två möss och två grisar ..
TACK för i dag
HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Kakorna och mackorna ser goda ut. Vad bra att du vann men en sak är säker att hade det varit jag som vunnit så hade det inte blivit svamp. Svamp äter jag inte. De ljusen är nog särskilt vackra när det är mörkt . Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  2. HEJ .. testar bara att svara här nu .. var tvungen att instalera om JAVA .. det var därför det inte gick.. då jag svarade på FB ..TROR det ska gå bra hä nu ..

    SvaraRadera